مسدود شدن وبلاگ‌های توهین‌کننده امری عادی است

به اعتقاد یک وبلاگ‌نویس، مسدود شدن وبلاگ هایی که به مدیر سرویس دهنده یا سرویس توهین می کنند امری عادی است.

محمدصالح مفتاح، نویسنده وبلاگ «آذرباد» در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز» درباره مسدود شدن اخیر 5 وبلاگ توسط مدیر بلاگفا به دلیل توهین و تهدید او گفت: بسته شدن وبلاگ هایی که به مدیر سرویس دهنده یا سرویس توهین می کنند امری عادی است. هرچند بهتر است که این اتفاق نیفتد و مدیران سرویس دهنده ها ظرفیت انتقاد پذیری را در خود بالا ببرند تا بتوانند مخاطبین بیشتری را جذب کنند.

این وبلاگ نویس در ادامه گفت: با این موضوع موافق نیستم که ما به دلیل اختلاف نظر با یک سرویس دهنده تمام مزیت های او را در نظر نگیریم. بلکه باید سعی کنیم تا کسانی که درون مرزهای کشور فعالیت می کنند و بر اساس قوانین داخلی فعال هستند را تقویت کنیم.

البته مفتاح این موضوع را فراتر از رده مدیران و مسئولین می برد و مسئولیت را متوجه تمامی وبلاگ نویسان می داند: این موضوع نه تنها متوجه مسئولین کشور است، بلکه به همه ما فعالان فضای مجازی هم مربوط می شود. ما هم باید سعی کنیم تا همان‌گونه که در محصولات صنعتی به دنبال خودکفایی هستیم، باید به دنبال ایجاد بسترهای بومی برای فعالیت های مجازی مان هم باشیم.

این فعال مجازی ضمن تأکید به بومی سازی فناوری‌های مجازی، گفت: در فضای پس از انتخابات شاهد بودیم که بسترها و زمین های بازی دشمن به عنوان ابزارهایی در دست دشمن قرار گرفت و آن‌ها به عنوان بازوی رسانه ای جریان فتنه مورد استفاده قرار گرفتند. دیدیم که مدیران شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر رسماً علیه اعتقادات و منافع ملی ما موضع گرفتند و این نشانه ها، ما را به تقویت بسترهای بومی سرویس‌های اینترنتی رهنمون می کند.

کاربران وردپرس دارای حق مکتسبی هستند
نویسنده وبلاگ «آذرباد» در ادامه با توجه به مسدود کردن تمامی وبلاگ های وردپرس در این باره گفت: به نظر می رسد موج جدید فیلترینگ که سرویس ها (مثل وردپرس) را نشانه گرفته است، باعث می شود تا کاربرانی که تا کنون از این سرویس استفاده می کرده اند، به جای حرکت به سمت سرویس های داخلی به شکستن فیلتر روی بیاورند که باید توجه داشت تا این موضوع به مرور باعث شکستن قبح قانون نشود.

این دانشجوی رشته حقوق در ادامه با اشاره به حقوق نادیده گرفته شده کاربران سرویس دهنده وبلاگ وردپرس در این موضوع گفت: کاربرانی که تا کنون از یک آدرس استفاده می کنند دارای حق مکتسبی شوند که به مرور آن را به دست آورده اند. محروم کردن کاربر از این حق باید به دلیلی موجه مدلل شود. در غیر اینصورت کاربران این موضوع را نخواهند پذیرفت.

محمدصالح مفتاح معتقد است مسدود کردن بدون منطق وبلاگ ها و وب سایت ها باعث می شود تا منتقدین از انتقادهای خود اقناع نشود و مسلما این انتقادها را نمی توان نادیده گرفت.
انتهای پیام/.

۳ comments

    • دم‌ت گرم داداش

    • با سلام
      بنده با حرف شما كاملا مخالف هستم اگر سروس دهنده جهت منافع شخصي زحمات يك وبلاگ نويس را كه باعث رونق سرويس دهنده مي شودو آمار سرويس دهنده را در گوگل و ساير جستجو گرها بالا مي برد آيا اين رسم انصاف است، به نظر بنده شايد آن سرويس دهنده كه بنا به تشخيص خود وبلاگي را مسدو د مي كند بايستي هك كرد ،همين سرويس دهنده بلاگفا كه مركز آن در ايران اسلامي است و يكي از مسلم ترين اصل مسلمان بودن مبارزه با دين سازي است ، ايا شما خبر داريد تعداد بي شماري از وبلاگهاي ضدبهايي را آن سرويس دهنده فيلتر نموده است وبلاگهايي بهايي آزادانه فعاليت مي كنند خودم وبلاگي به نام فرهنگ وتبليغ داشتم كه مطالب كاملا مذهبي درج ميشد اما بدليل خبرهاي درمورد بهائيت فيلتر شد وكسي هم جوابگو نبود
      درمورد آژانس خبري وبلاگ نويسان كه ثبت در سامانه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي بود توسط سرويس دهند ميهن بلاگ به يكباره فيلتر شد وسپس از بين رفت ، به واسطه اي كه قبل از انتخابات طرفداري از فرد خاص شده بود وبعد از انتخابات نه حديثي از انتخابات بود ونه روايتي آيا بايد به اينگونه سرويس دهنده احترام گذاشت قريب6سال زحمت در ميهن بلاگ به باد رفت لعنت به سرويس دهندگان وبلاگي كه اينگونه زحمات وبلاگ نويسان را به باد مي دهند اين كارهارا مي كنند كه ايرانيان وبلاگ نويس به سرويس هاي خارجي رجوع مي كنند
      از نظر حقوقي هيچ كس نيست پاسخ دهد آقاي ميثمي لطف فرموده جريان پي گري رفع فيلتر وي جبران خسارت را براي وبللاگ نويسان بنويسيد يكطره قضاوت نكنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول