تروريسم در فضاي مجازي در حال شكل‌گيري است

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: تروريسم در فضاي مجازي در حال شكل‌گيري است در دنياي آينده دزدان از ديوار بالا نمي‌روند بلكه با استفاده از رايانه اقدام به سرقت مي‌كنند در چنين شرايطي اگر پليس ناكارآمد باشد قدرت دفاع از مردم را نخواهد داشت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم روز گذشته در نخستين گردهمايي سراسري اساتيد دانشگاهي همكاري نيروي انتظامي گفت: در دنياي آينده دزدان از ديواري بالا نمي‌روند اما با استفاده از رايانه اقدام به سرقت مي‌كنند در چنين شرايطي اگر پليس ناكارآمد باشد قدرت دفاع از مردم را نخواهد داشت.

فرمانده ناجا افزود: تروريسم در فضاي مجازي در حال شكل‌گيري است و در آينده نيز فعاليت خود را گسترش خواهد داد نمونه آن نيز انجمن پادشاهي و گروه تندر است كه در كشورمان بر اين مبنا فعاليت مي‌كردند.

وي اظهار داشت: اگر در حوزه نرم‌افزاري امنيت وارد كننده باشيم امنيت و كنترل كشور را به ديگران سپرده‌ايم.

سردار احمدي‌ مقدم اعلام كرد: آموزش و پژوهش، حرفه‌گرايي، دروني سازي فناوري‌هاي نوين و استفاده از فن‌آوري 4 رويكرد اصلي پليس در نهضت نرم‌افزاري است.

وي اظهار داشت: نيروي انتظامي در افق برنامه پنجم بايد نيروهاي متدين، بهره‌مند از فناوري نوين، يادگيرنده، حرفه‌گرا، داراي مهارت و قدرت اغناي اجتماعي و گفتمان‌سازي با حداكثر مشاركت‌جويي و مشاركت‌پذيري است.

سردار احمدي‌مقدم افزود: كارآمدي و روزآمدي از اهداف پليس به عنوان يك پارادايم است كه بايد در سازمان نهادينه شود.

فرمانده ناجا گفت: تحولات شگرفي در حال و آينده جهان و در حوزه نرم‌افزاري به‌وجود آمده و تغييرات سنتي به سرعت تغيير كرده و پيش‌بيني آنچه روي مي‌دهد با توجه به تحولات نياز به مطالعه و تحقيق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول