بلاگ سرویس های چینی تعطیل شدند

وبلاگ نویسان چینی از روز 8 جولای با تعطیلی ناگهانی بلاگ سرویس های چینی روبرو شدند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از وال استریت ژورنال بنا به گزارش‌های رسیده از کاربران چینی، تعداد زیادی وبلاگ در این کشور بدون اطلاع قبلی بسته شده است.

برخی وبلاگ‌نویس‌های این کشور معتقدند این جدیدترین تلاش‌های دولت برای سانسور بیشتر اطلاعات در چین و اعمال کنترل فرون‌تر بر اینترنت به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا به نقل از وال استریت ژورنال، از بعد از ظهر پنجشنبه سایت‌هایی که میزبانی وبلاگ‌های معروفی را در کشور چین بر عهده دارند، به طور ناگهانی تعطیل شده و عملاً از کار افتاده است.

یک وبلاگ‌نویس چینی به نام Yao Yuan لیستی از چندین وبلاگ و سایتی که بر Sohu.com میزبانی می‌شده و اکنون در محاق فرو رفته، تهیه کرده است.

وی این حادثه را یک «کشتار جمعی» در اینترنت قلمداد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت چین در پس پرده این تعطیلی‌های نابهنگام قرار دارد یا خیر.

بر اساس این گزارش آقای Pu Zhiqiang یک وکیل معروف چینی که به رک‌گویی و صراحت در کلام شهره است و از مدافعان حقوق شهروندی در این کشور به‌شمار می‌رود، از جمله کسانی است که سایتش تعطیل شده است.

Pu Zhiqiang با انتقاد از نبود شفافیت در این خصوص، گفت که وی قبل از تعطیل شدن سایتش، هیچ هشدار و اخطاری دریافت نکرده است.

وی گفت: آنها می‌بایست حداقل مرا در جریان می‌گذاشتند و به من می‌گفتند که در وبلاگم چه خطایی بروز کرده است.

این وکیل چینی خاطرنشان کرد: این اولین باری نیست که چنین چیزی رخ می‌دهد، و افزود: من حقیقت را گفته‌ام و مردم حقیقت را دوست دارند، ولی دولت اینگونه نیست.

تاکنون مقامات چین، به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول