شناسنامه‌دار کردن فضاهای مجازی؛ از ضروریات صیانت از فرهنگ کشور

رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شناسنامه دار كردن محصولات و فضاهاي مجازي از ضروريات صيانت از فرهنگ كشور است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ايسنا، عيسي زارع پور در نشست آشنايي با اهميت فضاهاي ديجيتالي و مجازي در تبريز با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ارتباط با اهميت فرهنگ و لزوم فراهم كردن بستر مناسب براي توليد انبوه محصولات فرهنگي تاثيرگذار، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه ديجيتال فعاليت‌هاي متعددي را در جهت آشنا کردن مردم با ابعاد اين فضا و حمايت و ساماندهي فضاهاي ديجيتالي انجام مي‌دهد.

زارع پور افزود: استفاده بهينه از فضاهاي ديجيتالي متناسب در بسط و گسترش مولفه‌هاي فرهنگي تاثير بسزايي دارد.

رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: با كمترين امكانات و تجهيزات و ايجاد فضاهاي مجازي مي‌توان فعاليت‌هاي گسترده فرهنگي انجام داد و اين امر نظارت بيشتر و دقيق‌تر به فضاهاي مجازي را مي‌طلبد.

وي افزود: نظام‌مند شدن فعاليت‌هاي مجازي موجب عرضه محصولات با محتواي مناسب مي شود.

در اين نشست هم‌چنين “علي داننده” مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به اعتبار تخصيص يافته به بخش فرهنگ و هنر در سفر سوم رياست جمهوري به آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: در صورت تزريق مناسب اعتبار تخصيص يافته، برنامه‌هاي مختلفي در حوزه اطلاع رساني ديجيتال و فضاهاي مجازي انجام مي‌گيرد.

وي با اشاره به پتانسيل موجود توانايي اين استان را درخصوص راه اندازي و مديريت فضاهاي ديجيتال مطلوب عنوان كرد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول