كارگاه آموزشي فضاي مجازي در بيرجند برگزار مي‌شود

مسئول دبيرخانه كميته ساماندهي فضاي مجازي و رسانه اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي گفت: كارگاه آموزشي فضاي مجازي براي نخستين بار در بيرجند طراحي و اجرا مي‌شود.

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از روابط عمومي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي، سعيد كسرائي‌نيا اظهار داشت: اين كارگاه با محوريت فضاي مجازي به صورت عملي در سايتي مجهز به كامپيوتر و اينترنت در مركز استان راه‌اندازي مي‌شود كه بيش از 35 نفر از بهترين مشاوران استان با مباحث روز اينترنت و فرهنگ مجازي آشنا مي‌شوند.

وي ادامه داد: در استان نياز به ارائه مشاوره تخصصي در حوزه فضاي مجازي براي آگاه‌سازي و حساس‌سازي جامعه به منظور جلوگيري از آسيب‌هاي احتمالي اينترنت داريم.

مسئول دبيرخانه كميته ساماندهي فضاي مجازي و رسانه اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي با اشاره به آسيب‌هاي متعدد در بين كاربران و خطرات موجود، مشاوره را در اين عرصه ضروري دانست و تصريح كرد: اميد است پس از برگزاري اين كارگاه‌ها مشاوران سطح استان بتوانند بهتر و بيش‌تر از گذشته در اين عرصه ورود پيدا كرده و در كنار كميته به توسعه فرهنگ مجازي بپردازند .

كسرائي‌نيا افزود: نخستين كارگاه به مدت شش ساعت با موضوعات پست‌الكترونيك و كاربردهاي آن، چت، اتاق‌هاي گفت‌و‌گو و فروم‌ها، فيلترينگ و فيلتر شكن‌ها، شبكه‌هاي اجتماعي و آموزش وبلاگ‌نويسي برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي بلندمدت اين اداره كل در عرصه گسترش فرهنگ مجازي در جامعه به برگزاري بيش از 50 كارگاه، سمينار و ميزگرد تخصصي در سطح استان گفت: كساني كه موفق به كسب درجه A شوند از آنها در برنامه‌هاي آينده اين كميته استفاده مي‌شود.

در پايان اين كارگاه‌ها ضمن برگزاري آزمون كتبي و عملي به شركت‌كنندگان گواهي‌نامه اعطا مي‌شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول