12 ابزار برای رصد شبکه‌های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتمای به حدی در دنیا گسترش یافته كه بسیاری از كسب و كارها از این ابزارها برای كسب اطلاعات بیشتر و برنامه ریزی برای پیشبرد كارها از همین ابزارها استفاده می كنند.

شما و هر كس دیگری هم می تواند اطلاعات منتشر شده در این رسانه ها را مانیتور كرده و در جهت پیشبرد منافع خود از آنها استفاده كند.

در این نوشته با 12 ابزار مختلف جهت تحت نظر گرفتن رسانه های اجتماعی آشنا خواهید شد. اگر با ابزار دیگری هم آشنا هستید می توانید در قسمت نظرات آنها را قید كنید.

1. گوگل آلرت

ابزاری رایگان از گوگل. با استفاده از این ابزار می توانید كلمات كلیدی را برای جستجو تعیین كنید. گوگل به محض به روز شدن نتیجه جستجو شما را از طریق ایمیل یا RSS خبر می كند.

2. جستجوي پيشرفته توييتر

با استفاده از جستجوي پيشرفته توييتر مي توانيد با استفاده از منطق بولين مي توانید عبارتي را جستجو كرده و سپس اين جستجو را ذخيره كنيد. دسترسي به اين نتايج از طريق RSS ‌هم ممكن است.

3. IceRocket

اين ابزار هم مي توانيد جهت جستجو در رسانه هاي اجتماعي استفاده كنيد. اين سايت هم خروجي RSS‌ در اختيارتان قرار  مي دهد.

4. Addict-o-matic

يكي از جالب ترين ابزارهاي رايگان براي مانيتور كردن وب اين سايت است. اينترفيس بسيار جالبي داشته و اطلاعات را به صورت دسته بندي شده در اختيار شما قرار مي دهد. همانطور كه از نام اين سايت بر مي آيد، مي تواند استفاده از آن اعتياد آور است.

5. BoardTracker

تمركز اين سايت يافتن اطلاعات از انجمن هاي گفتگو است. اگر تمايل به يافتن اطلاعات از اينگونه سايتها هستيد مي توانيد از اين ابزار استفاده كنيد.

6. Twazzup

اين ابزار هم يكي از بهترين ابزارها جهت زير نظر گرفتن توييتر است. استفاده از اين ابزار به شدت توصيه مي شود.

7. SocialMention

از اين ابزار هم مي توانيد جهت بررسي گستره عظيمي از منابع استفاده كنيد. اين سايت آمار مختلفي را هم در مورد نتيج جستجو در اختيار شما قرار مي دهد.

8. Hootsuite

Hootsuite نرم افزاري است كه با آن مي توانيد چندين اكانت مختلف را در سايتهاي توييتر، فيس بوك، فوراسكوئر، وردپرس، ماي اسپيس و لينكد اين را مديريت كنيد. اما اين نرم افزار با مكانيزمهايي كه دارد مي تواند به عنوان ابزاري جهت بررسي رسانه هاي اجتماعي نيز استفاده شود.

9. Seesmic

اين يكي هم همانند Hootsuite‌ يك نرم افزار است. اين نرم افزار هم شياهت بسياري به  Hootsuite‌ دارد.

10. Tweetdeck

اين يكي هم از نرم افزارهاي بسيار معروف در زمينه مديريت اكانت در رسانه هاي  اجتماعي است. البته همانند دو مورد قبلي مي توان از آن براي مانيتور كردن اين رسانه ها نيز استفاده كرد.

11. Lithium

براي استفاده از اين سرويس برخلاف سرويس هايي كه تا به حال معرفي شدند بايد هزينه پرداخت كنيد. صاحبان كسب و كار براي جمع آوري اطلاعات منتشر شده در مورد آنها در اينترنت مي توانند از اين سايت استفاده كنند.

12. Radian6

استفاده از اين ابزار هم مانند ابزار قبلي با پرداخت هزينه ممكن است. اين سايت نيز طيف وسيعي از ابزار را براي مطالعه رسانه هاي اجتماعي و اينترنت در اختيارتان قرار مي دهد.

نظر شما در مورد استفاده از اين ابزار در كشور خودمان چيست؟ آيا لازم است ابزاري مخصوص كشور طراحي شود؟

Six Revision، ترجمه: مصطفی لامعی، آی کلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول