نمی‌خواستیم جوی علیه «قوه قضاییه» ایجاد شود

در پی انتشار نامه سرگشاده وبلاگ قطعه 26 و مسدود شدن آن، چند سایت و وبلاگ که به پخش نامه نویسنده این وبلاگ اقدام کرده بودند نیز فیلتر شدند.

یکی از این سایت‌ها، شبکه اجتماعی حامیان ولایت بود که بعد از 15 روز که سرورش خاموش شده بود، روشن شد ولی کاربران با پیغام عجیبی در سایت مواجه شدند:”با توجه به ایجاد برخی تغییرات فنی جهت بهبود کارایی شبکه تا اطلاع ثانوی در دسترس نمی‌باشد.”

به همین خاطر چند دقیقه ای پای صحبت‌های «شریف سیستانی» مدیر این شبکه نشستیم.

وبلاگ نیوز:چرا فیلتر شدید؟
سرور ما از سایت تبیان بود. شبکه را فیلتر نکردند، نامه دادند و سرور ما خاموش شد! علت این امر قراردادن نامه آقای قدیانی در شبکه بود.‌ چند تن از کاربران نامه را گذاشته بودند و نظراتی داده بودند، به ما خبر رسید که این کار را نکنید. ما هم نامه و انتقادات را برداشتیم، چون نمی‌خواستیم جوی علیه قوه قضائیه ایجاد شود. حتی چند نفر از کاربران اعتراض کردند که ما در حد امکان پاسخ می‌دادیم ولی ظاهرا طبق گفته نماینده‌ دادستان تهران، ساعت 2:30 نیمه شب باز یک نفر این بحث را ایجاد کرده بود. وقتی که همه ما خواب بودیم و سرور خاموش شد!

وبلاگ نیوز:راهی برای روشن شدن سرور بود؟
گفتند معذرت خواهی کنید تا دوباره اجازه‌ فعالیت بدهیم. ولی ما گفتیم جرمی مرتکب نشدیم که معذرت خواهی کنیم! یکی از دوستان با من تماس گرفتند و گفتند که مشرق عذرخواهی کرده و مشکلش برطرف شده، شما هم این کار را بکنید. ولی من گفتم که ما مجرم نیستیم که تعهد بدهیم. طبق قوانین جمهوری اسلامی در وزارت ارشاد ثبت شدیم و مشکل نداریم.

وبلاگ نیوز:پذیرفتید؟
نه!‌ چون معتقدم عذرخواهی یعنی اتهام را پذیرفته ایم و در این صورت قضیه را قبول کرده‌ایم. من کاملا مخالف بودم اما دیگر دوستان گفتند ادامه‌ این روال صورت خوبی ندارد. مخصوصا اینکه به 9دی که در حقیقت زادگاه فعالیت شبکه بود نزدیک می‌شدیم به این خاطر نامه ای نوشتند و شرایط را توضیح دادند و سرور روشن شد.

وبلاگ نیوز:الان واقعا سایت مشکل فنی دارد؟
نه! ما نوشتیم سایت مشکل فنی دارد اما ندارد! مشکل الان سر ادامه‌ کار است که ما شبکه اجتماعی هستیم. زنجیره‌ای که هر کسی نظری دارد که شاید به مزاج عده‌ای خوش نیاید. اما نباید فراموش کرد که این نظرات و انتقادات است که لازمه پیشرفت کار است. به این خاطر این سوال برای ما ایجاد شده است که آیا با این روال، اصلا صلاح است که ما کار را ادامه بدهیم؟

نکته دوم بحث کلی آینده‌ای است که برای آن متصور بودیم. با توجه به بحث پیش آمده، متاسفانه مسئولین قضایی دید درستی نسبت به شبکه اجتماعی ندارند و این باعث می‌شود که ما در ادامه نسبت به آینده‌ کار شبکه دچار مشکل بشویم. زیرا این عدم اطلاع برخورد سلیقه ای شدن را به همراه می آورد.

وبلاگ نیوز:کمی از این ابهامات اعضای شبکه بگویید.
سئوالات بی جواب گروه زیاد است. اینکه آیا وقتی هر کس جوابی داد یا رد کردند، بعضی نپسندیدند باید اینطوری رفتار کنند؟ یا اساسا جنگ نرم به پایان رسیده و ما باید جبهه فعالیت را عوض کنیم؟ قوه قضائیه که حزب اللهی هستند چنین برخوردی را با شبکه ای کردند که همواره فرا جناحی بوده و اگر ما اشتباه کردیم، کسی هم جواب نداده!

کاش از طرف آمریکا یا کانادا به نمایندگی از سازمان سیا فیلتر می‌شدیم. این طور این تعویق برایمان شیرین بود. زیرا می‌دانستیم که خار چشم دشمن هستیم و فعالیت ما رصد می‌شود. اما اینکه سرورمان از طرف خودمان خاموش شد خیلی گران و سخت است.

ما الان در این شرایط برزخ شدیدی قرار داریم. ما کسانی هستیم که با بدترین شرایط پای کار ایستادیم، تک تک کاربران ما گاهی بعضی اوقات بر حسب احساس تکلیف بیش از هشت ساعت وقت صرف سایت می کردند، ارزشمندترین اوقات زندگی خود را صرف اوج گرفتن این فضا کردند، با این حال، این جواب کار شد!

به حرکت واداشتن یک گروه کار سختی است، عامل خارجی اگر بود سریع فعالیت آغاز می‌شد ولی الان!

وبلاگ نیوز:از سوی اسپانسر مشکلی پیش نیامد؟
چرا. مشکل دیگر ما اسپانسر است. ایشان فعالیت غیرسیاسی داشتند و کار غیرسیاسی بود، حمایت از سایتی که افتخار خود را حمایت از ولایت می دانستند به این خاطر این خاموش شدن سرور، یعنی کار سیاسی و به این خاطر علاقمند به ادامه‌ همکاری نیستند و نمی‌پذیرند که خواه ناخواه  کار فرهنگی با قدری کار سیاسی همراه خواهد بود. از این رو ما بر آن هستیم که با اسپانسر جدید کار را ادامه بدهیم.

وبلاگ نیوز: و الآن تصمیم شما؟
این‌که با اسپانسر صحبت کنیم که از نظر حقوقی مالکیت سایت را به ما واگذار کنند و بعد از مشخص شدن وضعیت حقوقی سایت، گرفتن یک اسپانسر جدید را در نظر داریم. چندتن از دوستان قبلا پیشنهادهایی داده‌اند و اگر نشد خودمان فضا را پر می‌کنیم زیرا معتقدیم که وقتی پرچمی به نام اهل بیت، به نام ولایت به اهتزاز درآمده نباید به این سادگی‌ها زمین بخورد و رها شود.

وبلاگ نیوز: چه زمانی دوباره شروع به فعالیت می‌کنید؟
به نظرم تا یک ماه بعد وضعیت مشخص شود. در همین شبکه یا سایتی دیگر،‌ با سرور جدید و بهتر شدن اوضاع،‌ با قدرت بیشتر و تاکتیک بهتر و صد البته تجربه بیشتر برخواهیم گشت. ولایت مداران بر می‌گردد اما با مشخص کردن بحث‌های دشمن شناسی و شناخت سنگر خودی از غیر خودی.

وبلاگ نیوز: از اتفاق پیش آمده (خاموش شدن سرور)‌ چقدر ناراحتید؟
ناراحتی که هست. اما از سوی دیگر خوشحالیم چون معتقدیم در ولایت مداران ایده‌مان بود که یک جبهه شویم. درد دل زیاد است اما نمی‌زنیم و نمی‌خواهیم بزنیم و حساسیت ایجاد کنیم. امیدواریم در نسخه و شکل جدید کار ادامه بیابد و مقداری ظرفیت‌ها بالا برود. از کاربران شبکه هم تشکر می‌کنم، کسانی که واقعا وقت صرف کردند و دلسوزانه پای کار بودند و امیدوارم اجرشان را از خدا و حضرت امیر(ع) بگیرند.
انتهای پیام/.

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول