حضور 300وبلاگ در جشنواره وبلاگ‌نويسی دفاع مقدس در يزد

مديركل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان يزد 13 دی‌ماه‌جاری در جمع خبرنگاران استان از حضور 300 بلاگر در جشنواره وبلاگ‌نويسی دفاع مقدس در يزد خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از ايكنا، سرهنگ «علی هژبری» مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان يزد، در حضور خبرنگاران با اعلام خبر حضور 300 وبلاگ در جشنواره وبلاگ‌نويسی دفاع مقدس در يزد گفت: از اين تعداد 200 وبلاگ از استان يزد و 100 وبلاگ از استان‌های ديگر است.

وی بيان كرد: مراسم اختتاميه اين جشنواره 22 دی‌ماه‌جاری در مركز آمفی تئاتر دانشگاه پيام نور استان يزد برگزار می‌شود.

وی با بيان اين مطلب كه برگزاری چنين جشنواره‌ای در سطح كشور اولين تجربه است اظهار كرد: فضای مجازی و اينترنت در حال حاضر به عنوان يكی از رسانه‌های پردامنه و پرسرعت است كه در اختيار جامعه بشری قرار گرفته و چه خوب است همانطور كه ديگران از اين ابزار برای نشر استفاده می‌كنند ما نيز برای انتشار معارف و فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس نيز استفاده كنيم و بر همين اساس ايده حضور در فضای مجازی در بنياد حفظ آثار شكل گرفت.

هژبری اين جشنواره را شامل 4 بخش وبلاگ‌نويسی، راديو اينترنتی-ويدئو اينترنتی، مجله اينترنتی و اتوبلاگ دانست و افزود: بيشترين آثار رسيده در بخش وبلاگ‌نويسی بوده است.

وی ادامه داد: فراخوان اين جشنواره از ابتدای مهرماه به مدت سه‌ماه انجام گرفته است و 15 روز نيز تمديد شد و در حال حاضر 300 اثر رسيده در بخش داوری قرار دارند و در نهايت 20 وبلاگ برگزيده معرفی می‌شوند.

هژبری معيارها و ملاك‌های انتخاب وبلاگ‌های برتر را علاوه بر ملاك كلی رنگ‌بندی، قالب‌بندی و … ملاك‌های اختصاصی در نظر داشتن منويات مقام امام راحل،مستند بودن مطالب، نپرداختن به تخيلات و فضای غير‌استنادی، بهره‌گيری بجا از عناصر دفاع مقدس و… عنوان كرد.

وی همچنين يادآور شد: تنها قالب‌هايی كه از ابتدای شهريور 89 تا انتهای آذر 89 به وجود آمده باشند مورد داوری قرار می گيرند.

هژبری افزود: اين جشنواره با همكاری سه ارگان گروه پيشگامان كوير يزد، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سرپرستی بانك انصار يزد برگزار می‌شود.

مدير كل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار اميدواری كرد: اين جشنواره به صورت سالانه در استان و با برنامه‌های متنوع‌تری برگزار شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول