واکنش وبلاگ‌نویسان عربی به تحولات اخیر تونس

این روزها سقوط برق‌آسای دولت تونس و فرار رئیس جمهور آن به کشور عربستان سعودی، به بحث داغ کاربران و وبلاگ‌نویس‌های کشورهای عربی تبدیل شده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از رویترز، کاربران و وبلاگ‌نویسان عرب زبان در وبلاگ‌های خود و در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، با ابراز خوشحالی فراوان از سقوط رژیم دیکتاتوری تونس، خطاب به رهبران کشورهای عربی هشدار می‌دهند که آنها نیز دیر یا زود به همان سرنوشت شوم گرفتار خواهند شد.

وبلاگ‌نویسان عرب خطاب به رهبران کشورهای عربی می‌گویند: زمان شما رو به پایان است.

بر همین اساس به تازگی در سایت فیس‌بوک صفحه‌ای با عنوان «پروژه آماده‌سازی هواپیما برای هر رئیس‌جمهور» برپا شده است که طعنه‌ای به رهبران و دیکتاتورهای کشورهای عرب‌نشین به شمار می‌رود.

به عنوان مثال در این صفحه از حسنی مبارک رئیس جمهور ۸۲ ساله مصر که ۲۹ سال است بر مسند قدرت نشسته، خواسته شده به فکر بستن چمدان‌های خود باشد.

یک کاربر هم پیام جالبی گذاشته است. وی خطاب به زین‌العابدین بن علی دیکتاتور مخلوع تونس گفته که به مبارک بگوید یک هواپیما هم منتظر توست.

به گزارش ایتنا همچنین یک کاربر در صفحه فیس‌بوک با اشاره به قانون حالت فوق‌العاده که از ۳۰ سال پیش تاکنون در مصر پابرجاست، نوشت: ما خواهان لغو حالت فوق‌العاده هستیم. ما با قلع و قمع در مصر مخالفیم. ما می‌خواهیم آزاد باشیم.

در مدت زمان ۲۴ ساعت، ۲۵ هزار نفر در این صفحه فیس‌بوک عضو شدند.

همچنین بسیاری از کاربران عرب فیس‌بوک، به نشانه همبستگی با مردم تونس، به جای تصاویر خود از پرچم این کشور استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول