شبكه‌هاي اجتماعي در انتخابات در اختيار مخالفان ايران قرار گرفت

يك انديشكده آمريكايي در مقاله‌اي از حوادث پس از انتخابات در ايران به عنوان نمونه‌اي از تاثير شبكه‌هاي اجتماعي در يك كشور نام برد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، موسسه آمريكايي صلح از انديشكده‌هاي آمريكايي در مقاله‌اي به پيش‌بيني چگونگي ديپلماسي شهروندي در سال 2011 پرداخت و حوادث پس از انتخابات ايران را نمونه بارز كاركرد شبكه‌هاي اجتماعي بيان كرد.

ديپلماسي شهروندي از طريق رسانه‌هاي جديد موجب ارتباط با مردم خواهد شد
دلايل زيادي وجود دارد كه بگوييم در سال 2011 بايد شاهد پيشبرد ديپلماسي شهروندي باشيم. ما اميدواريم كه جهشي در ديپلماسي شهروند به شهروند صورت گيرد و اين ديپلماسي از طريق رسانه‌هاي جديد و اشكال سنتي رسانه‌اي براي شكستن موانع ارتباطي ميان افراد صورت بگيرد. مسئله و چالش مهم اين خواهد بود كه چگونه به بهترين نحو از اين مكانيسم‌ها براي گردهم‌آوردن افراد استفاده كنيم.

استفاده از اشكال جديد و سنتي رسانه‌ها براي كمك به جلوگيري از درگيري و بالاتر از آن تعامل مردم يك طرف جهان با مردم طرف ديگر جهان تهيه كرده است. يك پيشرفت مهم در زمينه پيشگيري از درگيري، استفاده از رسانه‌ها در روش‌هاي پيشگويانه براي پايان دادن به درگيري حتي قبل از آنكه اين درگيري‌ها بخواهند آغاز شوند، است. ما مي‌توانيم از اشكال رسانه‌هاي اجتماعي چون “فيس‌بوك “، “توييتر ” و “تكست چتر ” براي شناسايي مكان احتمالي درگيري استفاده كنيم. اين نوع استفاده از داده‌هاي شبكه هاي اجتماعي شيوه‌هايي بسيارموثر و عالي است.

تحولات پس از انتخابات در ايران نمونه بارز استفاده از شبكه هاي اجتماعي بود
تحولات در ايران كه مرتبط با انتخابات 2009 مي‌شود، نمونه‌اي از چگونگي استفاده از شبكه هاي اجتماعي توسط مخالفان در ايران است و اين امر توجه جامعه جهاني را به اين گروه جلب كرد.

مخالفان در توييتر حضور يافتند و عكس‌ و تصاويري را به “يوتيوب ” و “فيس‌بوك ” ارسال كردند و اشكال سنتي رسانه‌ها چون وب‌سايت‌هاي خبري و تلويزيون‌ها را وادار كردند كه اين موضوع حوادث پس از انتخاباتي را پوشش دهند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول