مهم‌ترین موضوع در فضای وبلاگی، شخصیت نویسنده است

سخنران اول روز دوم اردوی وبلاگ نویسان عفاف و حجاب رضا پورحسین مدیر شبکه آموزش و مستند صدا و سیما بود که به بررسی اخلاق رسانه ای در تعامل با حجاب و عفاف پرداخت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» پورحسین در رابطه با جایگاه اخلاق در وبلاگ نویسی گفت: اخلاق زمانی خود را نشان می دهد که ما میخواهیم از یک طرف خود و فکر خود را عرضه کنیم و از سوی دیگر بر دیگران نفوذ پیدا کنیم. این همان اعتماد به نفس است که دیگران را می خواهد با خود هم جهت کند و اگر کسی هم به این ایراد وارد کند، این برخورد در حیطه اخلاق قرار می گیرد.

مدیر شبکه مستند در رابطه با اولویت در فضای وبلاگی نیز گفت: اولین و مهمترین چیزی که در فضای وبلاگی مهم است چیزی جز شخصیت فرد نیست. این شخصیت در حوزه اجتماعی هم حضور پیدا می کند و نحوه بروز آن مهم است و باید سعی کنیم که در نوشتن مطالب همانی که هستیم را عرضه کنیم نه آنچه را که دلمان می خواهد و در این جاست که اخلاقیات به میان می آید.

وی با اشاره به این که هر وبلاگی شخصیت نویسنده خود را نشان می دهد، گفت: هر وبلاگی یک شخصیت دارد. اگر یک شخصیت پخته باشد به خوبی می تواند بر دیگران نفوذ کند و اگر این چنین نباشد چیزی که دیگران از ما دریافت می کنند چیز بسیار پایین و بی ارزشی است.

مدیر شبکه مستند درباره نحوه نوشتن درست و اساسی نیز گفت: نباید خود را وادار به نوشتن مطالب کنیم، بلکه باید چیزی را بنویسیم که نسبت به آن اطلاع داریم که در این حالت اخلاقی ترین کار مطالعه است. کسی که نسبت به مساله ای مطالعه دارد، در هنگام نوشتن مطلب دچار اغتشاش گویی نمی شود و آنچه را که عنوان می کند صحیح و منطقی می باشد.

مدیر شبکه آموزش با تاکید بر این که ارتباطات برگشت ناپذیر است، گفت: اگر ما چیزی را بگوییم امکان برگشت آن و یا درست کردن آن وجود ندارد، پس باید فضای مجازی را به فضای اخلاقی نزدیک کنیم.

پور حسین همچنین بر یکسان نویسی در وبلاگ ها تاکید کرد و گفت: اگر در نوشتن وبلاگ یک منطق یکسانی را در پیش بگیریم حتی اگر مطالب احساسی باشد، نشان می دهد که نویسنده وبلاگ از شخصیت منسجمی برخوردار است. ولی اگر میان منطقی نوشتن و احساسی نوشتن متغیر باشیم، این نشان دهنده شخصیت نامنسجم و پراکنده ما است.

پایان بخش سخنرانی رضا پورحسین پاسخ به سوالات شفاهی و کتبی حاضرین در جلسه بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول