تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی برای ما بیش‌تر بوده است

محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی با بیان اینکه فضای مجازی امروز دیگر فقط نامش مجازی است و یک واقعیت غیرقابل انکار است، گفت: دو نگاه به نحوه استفاده از فضای مجازی وجود داشته است؛ یکی اینکه ما تمام تلاشمان را برای سد کردن ورود این تکنولوژی به کشور انجام دهیم و همه راه‌ها را ببندیم.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از تبیان، محمدزاده در مراسم بازدید از موسسه تبیان گفت: در این راه هم خیلی تلاش شده است و الان هم ممکن است تتمه این نگاه باقی مانده باشد، اما نگاه دیگری که وجود دارد، این است که فضاهای مجازی فرصتی هستند که باید از آنها استفاده کرد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد تاکید کرد: به موازات تهدیداتی که ممکن است برای کشور ما و فرهنگ غنی ما وجود داشته باشد، باید مراقبت کنیم که این فرهنگ در فضای مجازی آسیب نبیند. در عین حال ما نمی‌توانیم از این فضاها فرار کنیم، بلکه باید تهدیدات موجود در آن را به فرصت تبدیل کنیم.

محمدزاده در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره رویکرد معاونت متبوعش درباره شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش و نحوه استفاده کاربران ایرانی از آنها گفت: تهدیدات این شبکه‌های اجتماعی برای ما بعضاً بیشتر بوده و گاهی اوقات به قصد تخریب و ضربه زدن به نظام ما تاسیس شده‌اند.

وی افزود: عموما کنترل این شبکه در دست نظام سلطه است و اساس رسانه‌های بزرگ ابزار دست قدرت‌های سرکوبگرند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از آنچه مثلث رسانه‌های بزرگ، قدرتهای سلطه گر و لابی صهیونیست به عنوان گردانندگان جریان اطلاع رسانی در جهان یاد کرد، ادامه داد: آن دسته از رسانه‌هایی هم که زیر سلطه قدرت‌های ثروتمند و یا صهیونیست نیستند، برای بقای خود نیازمند آنها و آگهی‌های تجاری‌شان هستند.

محمدزاده تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی هم توسط نظام سلطه مدیریت می‌شوند، ولی راه استفاده از آنها همانند دیگر فناوری‌های حوزه علم برای ما باز است و آن این است که شبکه‌های اجتماعی را بومی کنیم.

وی اقدام موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در راه‌اندازی شبکه اجتماعی موسوم به این موسسه را یکی از تلاش‌های خوب در این زمینه دانست و اضافه کرد: باید از خدماتی که فضای اجتماعی در اختیار ما قرار می‌دهد، استفاده کنیم ولی شرط آن این است که مصرف کننده صرف این فضا نباشیم و همانند کاری که در تبیان صورت گرفته است خود به تولید محتوا بپردازیم.

محمدزاده همچنین در خصوص نحوه حمایت این معاونت از شبکه‌های اجتماعی گفت: نکته اول این است که ما خودمان قصد ورود به این عرصه و تاسیس شبکه‌های اجتماعی را نداریم و برای گسترش حمایت‌هایمان نیازمند کمک موسساتی مانند تبیان هستیم که با امضای تفاهمنامه‌هایی نحوه حمایت از شبکه‌های اجتماعی را تعریف کنیم.

وی همچنین از شناسنامه‌دار کردن سایت‌ها پس از اجرای طرح ساماندهی پایگاه‌های مجازی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خبر داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول