ممنوعیت نام بردن از توییتر و فیسبوک در رادیو و تلویزیونهای فرانسه
مرکز تدوین آییننامههای رسانهای در فرانسه اعلام کرده مجریان رسانههای دیداری و شنیداری این کشور، نباید نام توییتر و فیسبوک را بر زبان بیاورند. این کار “تبلیغ برای شرکتهای بزرگ تجاری” است و بر اساس قانون ممنوع است.
به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از دویچه وله فارسی، خبرنگاران و مجریان رادیو و تلویزیونهای فرانسه دیگر حق ندارند نامی از توییتر و فیسبوک در این رسانهها ببرند. ترویج شبکههای اجتماعی، بهرهگیری از طرفیتها و تشریح فعالیتهای آنها، تبلیغ زیرپوستی برای شرکتهای بزرگ تجاری و بالطبع نقض قانون محسوب خواهد شد.
فرانسویها با استناد به یک قانون مصوب در ۲۷ مارس ۱۹۹۲ این ممنوعیت را اعلام کردهاند. بر اساس این قانون، تبلیغ و ترویج شرکتهای بزرگ تجاری در شبکههای رادیویی و تلویزیونی ممنوع است.
در نگاه دولت فرانسه، حتی اگر برنامهای بخواهد صفحه فیسبوک یا توییتر خود را معرفی کند، ناخودآگاه دارد برای ترویج این پلتفرمهای اجتماعی تلاش میکند و باید از این کار خودداری کرد. با این حال گزارشگران و خبرنگاران هنوز میتوانند اگر سوژه گزارششان به نوعی به توییتر و فیسبوک مربوط میشود، نام آنها را ذکر کنند.
انتهای پیام/.