661 وبلاگ در جشنواره وبلاگ نویسی «آیات» شرکت کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ثبت نام بیش از ۶۶۱ وبلاگ از داخل و خارج کشور در جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی آیات خبر داد.

علی داننده با بیان این مطلب به خبرنگار «وبلاگ نیوز»، با اشاره به لزوم استفاده بهینه از فضای سایبر در بخش های قرآنی، اظهار داشت: باید با یافتن راه‌های نو و جذاب برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و وارد کردن مفاهیم دینی و قرآنی به فضای وبلاگ‌های فارسی، گام های مهمی در جهت افزایش ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت با استفاده از ابزارهای نو و از طریق فن وبلاگ نویسی برداشته شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی را تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم، ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آن لاین و جهت‌دهی به آنها و تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌ های تحت وب عنوان کرد.

داننده، اطلاع رسانی فعالیت‌های بلاگرهای قرآنی در سطح کشور، ارایه وبلاگ‌های نمونه و استاندارد از لحاظ فنی و محتوایی به علاقه‌مندان فعالیت در این زمینه و فراهم آوردن بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در زمینه استفاده از تکنولوژی های جدید در عرصه فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

دبیر جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی”آیات” اظهار کرد: تحلیل و آنالیز فنی وبلاگ ها توسط نرم افزار روبات هوشمند در حال انجام است که در این سامانه، نرم افزار روبات هوشمند، اطلاعات فنی مورد نیاز و استانداردهای مورد نظر وبلاگ ها مانند بررسی استانداردهای کدهای (html )،‌تعداد صفحات و تعداد پست ها را بررسی می کند.

داننده تاکید کرد: داوری در این جشنواره در دو بخش فنی یا شکلی و قسمت محتوایی صورت می‌گیرد و نوآوری و خلاقیت، ارتباط با موضوع انتخاب شده،‌ درج منابع و مستندات مطالب، ‌استفاده از سوژه های پراهمیت، وضعیت وبلاگ در موتورهای جستجو، ‌استفاده از قابلیت های صدا و افکت، موضوع بندی مناسب مطالب و استفاده از فید و قابیلت تعاملی از شاخص های داوری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از داوری وبلاگ ها نیز توسط داوران معرفی شده از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد انجام می‌شود، ‌افزود: این داوری در سه مرحله شامل مرحله غربالگری وبلاگ ها که در آن وبلاگ های مرتبط با موضوع برای داوری انتخاب می شوند، مرحله دوم توسط روبات هوشمند انجام شده و داوران فنی براساس استانداردهای مشخص شده نرم افزار وبلاگ های برگزیده را مشخص می کنند و مرحله نهایی به صورت روال دستی و مکتوب انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی موضوعات برگزاری این جشنواره را شامل اشعار قرآنی، قرآن در گفتار بزرگان، قرآن و عدالت اجتماعی، موسسات و تشکل های قرآنی، آموزش های قرآنی، قرآن و خانواده، قرآن و اجتماع، قرآن و زندگی پیام های قرآنی شامل وحدت و همبستگی، محبت و مهربانی، احترام به والدین، همت و تلاش، نماز، انفاق،‌ عفاف و حجاب عنوان کرد.

داننده همچنین، قرآن و طبیعت، قرآن و تاریخ، آموزش قرآن، قرآن و عفاف و حجاب، تفسیر قرآن، قرآن و کتب آسمانی، قرآن و کتب آسمانی، قرآن و پیامبران، کتابخانه قرآنی، نواها و نماهنگ قرآنی، داستان های قرآنی خاطرات قرآنی، گرافیک های قرآنی،‌نقاشی های قرآنی، قرآن و تربیت صحیح، مترجمان و مفسران قرآن، قاریان و حافظان قرآن، قرآن و حکومت اسلامی، امثال قرآنی، دعاهای قرآنی، قرآن و اهل بیت (ع)، سیمای انسان در قرآن، ‌معارف قرآن و قرآن و فرهنگ را از دیگر موضوعات این جشنواره برشمرد.

به گفته وی، جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی در دو بخش اصلی و بخش ویژه بین الملل برگزار می شود که بخش اصلی شامل وبلاگ متنی با محوریت مقاله، پژوهش داستان و شعر، گزارش و خبر، خاطره نویسی احادیث، آموزش، تاویل، تفسیر و تدبیر و تلاوت ها و فتووبلاگ است.

داننده یادآور شد: بخش اصلی جشنواره همچنین شامل پادکست که وبلاگی است که تنها از صوت مانند تلاوت، ابتهال و غیره برای انتقال پیام استفاده کند و ویدئو کست (ودکست) که وبلاگی است که از تصویر و فیلم برای انتقال پیام استفاده کند، است که علاقه مندان می توانند با تکمیل فرم در وب سایت www.quranblogging.com جهت ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول