حضور «اوباما» در شبکه‌های اجتماعی برای پیروزی در انتخابات 2012

تیم مبارزه انتخاباتی باراک اوباما برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور اعلام کرد که اوباما از این پس به طور جدی در توییتر و فیس بوک به فعالیت خواهد پرداخت.

اوباما در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، از رسانه های دیجیتالی در مبارزه تبلیغاتی خود به طور گسترده بهره برد، اما رییس جمهور کنونی ایالات متحده برای اینکه چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند خود شخصا وارد شبکه های اجتماعی می شود و به طور منظم برای آمریکایی ها پیام ارسال می کند.

تیم انتخاباتی اوباما که با عنوان «اوباما برای آمریکا» به فعالیت می پردازد مدیریت اکانت رییس جمهور در توییتر و فیس بوک را برعهده خواهد گرفت و از این طریق کاربران را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی اوباما قرار خواهد داد. این تیم انتخاباتی در وب سایت رسمی اوباما اعلام کرد: شما از این پس از رییس جمهور بیشتر خواهید شنید. توییت های رییس جمهور در توییتر به طور منظم به ثبت خواهد رسید.

تیم انتخاباتی اوباما با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا نسبت به دوره قبل برنامه ریزی وسیع تری روی شبکه های اجتماعی خواهد داشت اعلام کرد که باراک اوباما علاوه بر توییتر در صفحه فیس بوک خود هم مردم را در جریان اخبار انتخاباتی قرار خواهد داد.

اوباما علاوه بر به اشتراک گذاشتن آخرین رویدادهای انتخاباتی در فیس بوک قصد دارد سوالاتی را در این شبکه اجتماعی مطرح و بازخورد کاربران را در استراتژی های خود لحاظ کند.

تیم انتخاباتی اوباما اعلام کرد: تغییر در دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی این فرصت را در اختیار ما قرار می دهد که بیشترین استفاده را از این مجراهای ارتباطی ببریم. ما نه تنها از دنیای آنلاین فعالیت ها و دستاوردهای انتخاباتی رییس جمهور را پوشش می دهیم، بلکه با میلیون ها طرفدار خود که این مبارزه انتخاباتی را حمایت می کنند در ارتباط خواهیم بود.

بر اساس آمار وب سایت TwitterCounter.com، اوباما با 8.69 میلیون طرفدار در توییتر سومین فرد پرطرفدار در این شبکه اجتماعی است. این در حالی است که فقط دو خواننده پاپ آمریکایی بیش از اوباما در توییتر هوادار دارند.

کارشناسان معتقدند حضور شخصی اوباما در توییتر رویکرد مثبتی در مبارزه انتخاباتی او محسوب می شود. تیم تاگاریس، مدیر رسانه های شرکت SEIU می گوید: بهترین اکانت های توییتر آنهایی است که صاحبان خود اکانت ها در این شبکه به ارسال توییت می پردازند. برای مثال دلیل آنکه بیش از 8 میلیون نفر اکانت اوباما در توییتر را دنبال می کنند این است که آنها می خواهند حرف های خود اوباما را بشنوند، نه آنکه فقط پیام های تیم انتخاباتی او را بخوانند.

علاقه اوباما به فناوری بر کسی پوشیده نیست. رییس جمهور آمریکا پس از پیروزی در انتخابات سال 2008 به طور علنی اعلام کرد که علاقه فراوانی به گوشی موبایل بلک بری اش دارد و با وجود لایه های امنیتی کاخ سفید قصد دارد همچنان از گوشی خود استفاده کند. یک سیستم امنیتی مخصوص روی گوشی اوباما نصب شده است تا امنیت و محرمانگی گفت و گوها و پیام های خصوصی رییس جمهور آمریکا حفظ شود. علاوه بر این اوباما به تازگی اعلام کرد که با افتخار صاحب یک دستگاه آی پد اپل شده است.

اوباما همچنین چندی پیش در دفتر مرکزی فیس بوک با مارک زوکربرگ، خالق 27 ساله این شبکه اجتماعی ملاقات کرد. این دیدار به طور اختصاصی از یوتیوب روی فیس بوک پخش شد. رییس جمهور آمریکا به طور هفتگی یک پیام تصویری را برای طرفداران خود در یوتیوب منتشر می کند. این در حالی است که پروفایل کاخ سفید در Flickr به یکی از محبوب ترین پروفایل های این شبکه به اشتراک گذاری عکس تبدیل شده است.

در حالی که دولت اوباما بیش از پیش به فیس بوک روی آورده، شبکه های اجتماعی هم به مکان مهم تری برای سیاستمداران آمریکایی تبدیل شده است. گفته می شد رابرت گیبز، وزیر سابق مطبوعات دولت اوباما قصد دارد یکی از جایگاه های مدیریتی ارشد فیس بوک در زمینه ارتباطات را برعهده بگیرد که در نهایت این جایگاه به جو لاکهارت، یکی از وزرای مطبوعات آمریکا در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون رسید.

با آنکه به نظر می رسد تیم انتخاباتی اوباما در استفاده از رسانه های دیجیتالی پیشتاز است، اما آمار نشان می دهد که دموکرات ها در بعضی از زمینه ها از رقبای جمهوری خواه خود عقب افتاده اند. مطالعه اخیر موسسه تحقیقاتی TweetCongress نشان می دهد تعداد پیام های ارسالی جمهوری خواهان در توییتر بیش از دو برابر توییت های دموکرات هاست.

انتهای پیام/.

علی ارسلان شهلا؛ فناوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول