گوگل هزاران کاربر را از «گوگل پلاس» اخراج کرد!

سی.ان.ان گزارش داد: گوگل در اقدامي نادر، هزاران نفر از كاربران سرويس نوپاي خود به نام گوگل پلاس را اخراج يا حساب كاربري آنها را به حال تعليق درآورد. اين اقدام گوگل باعث شد اين افراد در دسترسي به ديگر خدمات روزمره گوگل هم دچار مشكل شوند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، كارشناسان مي گويند اين اقدام گوگل تمامي كاربراني را شامل مي شود كه با اسامي مستعار به دنبال استفاده از اين سرويس هستند.

در واقع گوگل كاربران گوگل پلاس را مجبور به استفاده از اسامي واقعي كرده تا از هويت آنها اطلاع داشته باشد. اقدامي كه به معناي نقض حريم شخصي كاربران است چون بسياري از افراد تمايلي ندارند اطلاعات هويتي واقعي خود را در اختيار گوگل قرار دهند.

افشاي بي توجهي گوگل در زمينه حفظ حريم شخصي كاربران در سال هاي اخير موجب شده بسياري از كاربران خدمات اين شركت از نام هاي مستعار استفاده كنند. حال گوگل اين حق را به بهانه هاي امنيتي از كاربرانش سلب كرده است.

با توجه به اينكه نمايه يا پروفايل كاربران گوگل پلاس براي عموم بر روي اينترنت قابل دسترس است مجبور كردن آنها به افشاي هويت واقعيشان مي تواند باعث سوءاستفاده گسترده هكرها و ويروس نويسان شود. اما گوگل مي گويد براي جلوگيري از ارسال هرزنامه و پيام هاي مخرب و عدم ايجاد نمايه هاي قلابي اين كار را كرده است.

عليرغم اعتراض هاي گسترده كاربران گوگل هنوز سياست خود را در اين زمينه تغيير نداده است و استفاده از عدد و علائم نامانوس و كاراكترهاي غيرمرتبط را براي كاربران پروفايل هاي گوگل پلاس ممنوع كرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول