«فیس‌بوک» 14 آبان هک می‌شود

گروه هكرهاي آنونيموس (Anonymous) اعلام كرد قصد دارد شبكه اجتماعي فيس بوك را هک كند، زيرا مديران اين شبكه اطلاعات كاربران آن را به آژانس‌هاي جاسوسي و دستگاه‌هاي دولتي مي‌فروشند و حريم خصوصي ميليون‌ها كاربر در جهان را نقض مي‌كنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ايسنا، این گروه اعلام كرد: اين حمله سايبري گسترده در تاريخ 14 آبان (5 نوامبر 2011) انجام خواهد گرفت و ديگر اين شبكه اجتماعي قادر به ارائه سرويس به كاربران نخواهد بود.

آنونيموس در پيغام خود در يوتيوب از كاربران فيس بوك خواسته است براي دفاع از آزادي اطلاعات و حفظ حريم خصوصي خود به كمپين نابودي فيس‌بوك بپيوندند.

اين گروه هكري هم‌چنين اعلام كرد، فيس بوك به طور محرمانه اطلاعات كاربران خود را به آژانس‌هاي دولتي مي‌فروشد و به شركت‌هاي امنيت اطلاعات اجازه مي‌دهد دسترسي مستقيم به اطلاعات كاربران داشته باشند و آن‌ها را قادر مي‌سازد درباره افراد در سراسر جهان به جاسوسي بپردازند.

آنونيموس قصد دارد حمله سايبري خود را در تاريخ 5 نوامبر انجام دهد كه از نظر تاريخي قابل توجه است. در اين روز در سال 1605 دو مرد جوان انگليسي تلاش كردند تا مجلس اعيان انگليس را با استفاده از مواد منفجره نابود كنند كه البته موفق به اين كار نشدند.

در اين پيغام آمده است فيس‌بوك به دولت‌هاي ديكتاتور و خودكامه مانند مصر براي شناسايي معترضان كمك كرده است. در بخش ديگر گفته شده، هرگونه فعاليتي كه در فيس‌بوك انجام مي‌دهيد ثبت مي‌شود و اگر عضويت خود را در اين شبكه لغو كنيد، و صفحه خود را پاك هم كنيد، باز هم اطلاعات شخصي شما در فيس‌بوك باقي خواهد ماند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول