برگزیدگان جشنواره «فرهنگ رضوی» اعلام شدند

اختتامیه ششمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های دیجیتال عصر روز سه شنبه 12 مهرماه در سالن کوثر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» در این مراسم که از ساعت 18:30 آغاز شد و تا 20:45 به طول انجامید، علاوه بر وبلاگ نویسان، مدیران سایت ها و تولید کنندگان نرم افزار درباره امام رضا(ع)، آقایان پیشنمازی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و گروسی معاون رادیو قرآن نیز حضور داشتند.

در ابتدای مراسم آقای کشاورز دبیر جشنواره و هم چنین مدیر سایت رادیو اینترنتی امام رضا(ع) ضمن خوشامدگویی به حضار، گفت:در این جشنواره که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، نسبت به دوره های گذشته 25 درصد رشد داشتیم و در این مدت هرچند کوتاه به دلیل تغییرات شبکه اینترنتی با تاخیراتی شروع شد اما به بهترین شیوه ممکن استقبال از شرکت کنندگان صورت گرفت.

دبیر جشنواره فرهنگ رضوی با اشاره به این که تمام داوری ها بدون نام انجام شده و تعداد داورهای متخصص در این دوره 13 تن بوده اند، اظهار داشت:در این دوره 66 سایت، 51 نرم افزار تخصصی و 1358 وبلاگ تخصصی که در حوزه امام رضا (ع) فعال بودند شرکت نمودند که از میان سایت های شرکت کننده، سه سایت و از نرم افزارهای تخصصی 8 نفر برتر، همچنین از میان وبلاگ ها هم 18 وبلاگ برگزیده شده اند.

وی همچنین میزان افراد فعال در این زمینه را بیش از این ارزیابی کرده و گفت که تنها این تعداد ثبت نام نموده بودند.

در ادامه مصاحبه گفت گویی به صورت ویدئو کلیپ با سید جواد جعفری دبیر جشنواره امام رضا(ع) در مورد روال این جشنواره پخش شد.

سپس آقای پیشنمازی مدیر شبکه معارف و قرآن سیما به بررسی نکاتی درباره چگونگی نوشتن برای امام رضا(ع) پرداخت و گفت: باید برای نوشتن چند نکته را مورد توجه قرار داد. همین طور که برای ورود به حرم امام باید از ایشان اذن ورود گرفت در فضای مجازی نیز باید این اجازه ورود را بگیریم. و این اذن ورود به این شکل نیاز به لوازمی دارد که اگر فرد در خود به وجود آورد، می تواند جلوه های فراوانی را در این فضا برای امام تولید نماید.

وی با اشاره به این که مرجع و منبع اصلی در این زمینه زیارت جامعه کبیره است افزود: هر کس که بخواهد در حریم رضوی مطلب بنویسد باید حداقل یک بار با دقت کافی و فراوان آن را مطالعه نماید.

مدیر شبکه معارف و قرآن سیما با توضیح این که این مطالب در سال های گذشته نیز عنوان شده بودند، مطلب جدید سال جاری را این چنین توضیح داد: قبل از ورود به فرهنگ رضوی یک مقدمه نیاز دارد که وقتی تدوین شد می تواند عمیق تر اثر خود را برجای گذارد. این پیش نیاز در قرآن و همچنین در سخنان ائمه علیهم السلام آمده است و آن این است که برای این که پیام آن فرد را به دیگران انتقال بدهیم باید محبت آن فرد را در دل مخاطب ایجاد کنیم ولی چرا این محبت باید ایجاد شود؟ خداوند نیز برای رساندن پیامش از این روش استفاده کرده است.

در ادامه برنامه اختتامیه مراسم تجلیل و تقدیر از سایت ها، وبلاگ ها و نرم افزار های برتر این دوره با حضور آقایان پیشنمازی و گروسی صورت گرفت.

بر این اساس وبلاگ های  خورشید هشتم (حسین نجفی) رتبه اول، گنبد طلای امام رضا (محمد رضا مهدی پور) رتبه دوم، و امام رضا (محمد فاتحی)، امام غریب (میثم طاهری) و رضوان (مسعود عسگری) به صورت مشترک رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

 بر اساس اعلام سایت این جشنواره به برگزیده رتبه اول کمک هزینه سفر حج عمره و به نفر رتبه دوم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می شود.

انتهای پیام/.

۷ comments

  • اميرحسين

    سلام
    ما از دنبال كننده هاي وبلاگ نيوز هستيم
    متاسفانه چندين وقته كه خوب خبرها رو پشتيباني نميكنيد و دير به دير به روز ميشين و خيلي خبرها رو نميزنيد.
    كارتون ضعيف شده
    انشاالله كه مثل قبل دوباره كار كنيد

  • متاسفانه ما كه اعتراضمون به جايي نمي رسه . من دو سه ساله تو اين جشنواره شركت مي كنم . هر سال انتخابها معلوم نيست بر اساس چه معياري صورت مي گيره . سال قبل چند تا وبلاگ خوب باز انتخاب شده بود ولي امسال برين وبلاگها رو ببينين تا دستگيرتون بشه. جالب اينه كه وبلاگ من چند ساله شركت مي كنه و از سال 86 تا حالا هم فعاله ولي كسي براش تره هم خرد نمي كنه . حالا همين امسال رتبه سوم برتر رو برين ببينين . از مهر 89 تا مهر 90 يعني درست يكساله!!!!!!!!!!!!!!! كه به روز نشده از دي ماه 88 تا مهر 89 هم يعني ده ماه فقط 5 تا پست داره . آخه آدم بره دردش رو به كي بگه ! حالا چرا انتخاب شده معلوم نيست . بقيه وبلاگها هم همين طور . نمي دونم چرا تو مملكت امام رضا هر سال به اسم امام رضا اين همه حق كشي انجام مي شه . هرچند گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست…آنچه البته به جايي نرسد فرياد است
    emam-rezaa.blogfa.com

    • یه دوست

      سلام، حق داری دوست عزیز، وبلاگ امام غریب رو جا انداختی، این وبلاگ دو سال پشت سر هم داره برنده میشه و از اردیبهشت ماه هم به روز نشده.
      موفق باشید.

  • وبلاگ رتبه اول در شهريور ماه 90 افتتاح شده يعني يكماه و كلا 5 پست دارد . رتبه سوم وبلاگ امام رضا از مهر 89 تا مهر 90 يكسال !!!! است كه به روز نشده و از دي ماه 88 تا مهر 89 كلا 5 پست دارد. يعني در عرض يك سال و نيم فقط 5 پست . و وبلاگ سوم به نام رضوان نيز از مهر 89 تا مهر 90 يعني يكسال فقط 5 پست . راستي به اين عدد 5 مشترك در همه وبلاگها توجه كرده ايد؟ حالا وبلاگ من رو هم كه از سال 86 فعاله و دو سه ساله تو اين جشنواره شركت مي كنه ولي هيچ كس تره هم براش خرد نمي كنه نگاه كنيد. و دهها از اين دست وبلاگ ها كه به حاشيه رانده مي شوند
    emam-rezaa.blogfa.com

  • سلام بچه ها
    به همه شما که تو این مسابقه شرکت کردین خسته نباشید عرض میکنم.چه کسایی که برنده شدن و چه کسایی که برنده نشدن.
    اما کسایی که مقام نیاوردن به حرف من گوش کنند.
    چرا اینقدر نارحت هستید شما به عشق امام رضا تو این مسابقه شرکت کردید میدونم خیلی زحمت کشیدید ولی ناراحتی نداره به جای این همه حرص خوردن به این فکر کنید جایزه اصلی رو باید از دست امام رضا (ع) بگیرید نه کسی دیگه.
    به جای انتقاد و تخریب وبلاگهای دیگر بیایید از همدیگر حمایت کنید تا دست دشمنان اسلام رو از این دنیای مجازی با آن کارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی کوتاه کنید.
    پس بیایید با هم دوست باشید و این همه هم غم دنیا رو نخورید.
    انشاء الله امام رضا خودش پشت و پناه شما باشه.
    http://www.gonbadetalaei.blogfa.com

    • سلام
      دوستان عزيز در جشنواره رضوي وبلاگ ها داوري نمي شن اگر مي خواهيد برنده بشين فقط آدرس يك وبلاگ رو بدين بعد بريد دعا كنيد انشا الله وبلاگ تون برنده مي شه نياز به نوشتن و به روز كردن نيست يك مطلب هم داشته باشه كافيه اگر وبلاگ تون هم مربوط به 10 يا 12 سال پيش بود چنانچه وبلاگ هم به نام شخص ديگر باشه اما شما به نام خودتان ثبت نام كرده باشد از امتياز بيشتر برخوردار است. و مربوط به هر موضوعي هم بود مشكلي نداره . با تشكر به اميد اين كه شانس وبلاگ منتخب براي شما با شه .
      http://8em.blogfa.com/

  • سلام
    منم باد وستان موافقم
    منو پارسال انتخاب کردن دعوت شد و بعد از من تقدیر نشد.
    بعد دبیر جشنواره حاج آقا طوبایی قولهایی برای تندیس بعنوان یادگاری ولوح تقدیر داد که عملی نشد.
    متاسفانه امسال برای شرکت در مراسم اختتامیه از ما دعوت هم نشد .
    متاسفیم برای ایتن سبک داوری که واقعا اعجاب انگیزاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول