شرکت‌های فناوری مجازی محصولات خود را به «ایران و سوریه» نفروشند

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در کنفرانس “اینترنت” در لاهه که به میزبانی شرکت گوگل برگزار شد، به شرکت‌های فناوری و محصولات اینترنتی دستور داد تا محصولات خود را در اختیار کشورهای ایران و سوریه قرار ندهند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» این مقام مسئول دولت امریکا از شرکت های خصوصی فروش فناوری اینترنتی درخواست کرد نقش خود در حمایت از “آزادی اینترنت” را برعهده بگیرند.

وی در این کنفرانس که با حمایت و میزبانی شرکت گوگل برگزار می‌شد گفت: حوزه اینترنت در 3بخش سازمان های غیردولتی، بلاگرها و نیز فعالان اینترنتی با چالش جدی روبه‌رو است.

هیلاری کلینتون مصارف تجهیزات و فناوری‌های اینترنتی به کشورهای سوریه و ایران را برای نقض حقوق افراد عنوان کرد و افزود: برخی شرکت‌ها هوشمندی به‌خرج داده و پیش از این که دولت‌هایشان از آن‌ها بخواهند، همکاری‌های خود با دولت‌هایی که در سرکوب دست دارند را متوقف کردند.

کلینتون هم‌چنین به دولت‌های مورد خطاب خودش هشدار داد که حوزه اینترنتی را زیر سایه دولت گرفتار نکنند. چون این‌کار برای آزادی اینترنت فاجعه‌بار خواهد بود.

کمک 6میلیون یورویی هلند به مخالفان کشورهای سوریه و ایران

در همین زمینه “اوری روزنتال” وزیرخارجه هلند در گفت‌وگو با هیلاری کلینتون پیش از برگزاری کنفرانس، ضمن حمایت از مواضع مطرح شده از سوی وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش “شش میلیون یورو” برای گسترش آزادی های اینترنتی سرمایه گذاری می‌کند.

به گفته وزیر خارجه هلند، این بودجه به مصرف طرح‌ها و برنامه‌هایی برای حمایت از بلاگرها و بلاگ‌نویس ها و نیز فعالان اینترنتی در کشورهایی که در تعقیب نظام حاکم قرار دارند، تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول