فعالیت کمیته «رصد آسیب‌های فضای مجازی» آغاز می‌شود

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که به زودی فعالیت کمیته رصد آسیب‌های نوپدید به طور رسمی اعلام می‌شود، گفت: آسیب‌های نوپدید بیشتر مربوط به آسیب‌های فضای مجازی و برنامه های شبکه های ماهواره ای است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، محمدعلی زنگانه در این باره به ایرنا گفت: آسیب‌های فضای مجازی به علت ارتباطات وسیع کاربران با این حوزه و آشنا نبودن آنان با این آسیب‌ها به وجود آمده‌ است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف کمیته یاد شده این است که فرد پس از ورود به این فضا به اطلاعات کاملی درباره آسیب‌های آن دست یابد.

زنگانه با اشاره به اینکه کمیته رصد آسیب‌های اجتماعی، بُعد فرا سازمانی دارد، تصریح کرد: این کمیته شامل صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه بوده و قرار است ارزیابی دقیق، عمیق، موشکافانه و آینده پژوهانه برای پیش‌بینی آسیب‌های نوپدید را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: این کمیته جزو برنامه‌های سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که درماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه آمده و این سند در حال حاضر در حال تکمیل است.

زنگانه اضافه کرد: سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک راهبرد اساسی به منظور پیش‌ بینی، پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول