مهلت ثبت نام در جشنواره «شمسه» پايان دی اعلام شد

مهلت شركت در جشنواره وبلاگ‌نويسی قرآنی به منظور زمينه‌سازی حضور افراد علاقه‌مند به مباحث قرآنی به فعاليت در فضای مجازی تا پايان دی‌ماه تمديد شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ايكنا، موضوعات پيشنهادی جشنواره وبلاگ‌نويسی قرآنی شامل گرافيك‌های قرآنی، نقاش‌های قرآنی، قرآن و تربيت صحيح، مترجمان و مفسران قرآن، قاريان و حافظان قرآن، قرآن و حكومت اسلامی و امثال قرآنی اعلام شده است.

ديگر موضوعات پيشنهادی شامل دعاهای قرآنی، قرآن و اهل بيت (ع)، سيمای انسان در قرآن، قرآن و خانواده، پيام‌های قرآنی (وحدت و همبستگی ـ محبت و مهربانی ـ احترام به والدين ـ همت و تلاش ـ نماز ـ انفاق ـ عفاف و حجاب و …) است.

معارف قرآنی، قرآن و فرهنگ، قرآن و اجتماع، قرآن و زندگی، قرآن و طبيعت، قرآن و تاريخ، آموزش قرآن، قرآن و عفاف و حجاب، تفسير قرآن، قرآن و كتب آسمانی، قرآن و پيامبران، كتابخانه قرآنی، نواها و نماهنگ‌های قرآنی، داستان‌های قرآنی، خاطرات قرآنی، اشعار قرآنی، قرآن در گفتار بزرگان، قرآن و عدالت اجتماعی، مؤسسات و تشكل‌های قرآنی نيز از ديگر موضوعات است.

گفتنی است، داوری در اين جشنواره در دو بخش صورت می‌گيرد كه مجموع امتيازات آن رقم 100 در نظر گرفته شده است كه 40 امتياز آن در بخش فنی به موارد زير شامل سرعت بارگذاری وبلاگ، رعايت اصول گرافيكی، قابليت تعاملی قالب، به‌روز رسانی مستمر، موضوع‌بندی مناسب، وضعيت وبلاگ در موتورهای جستجو، خلاقيت و عدم استفاده از قالب‌های آماده، ثبت وبلاگ در سامانه اختصاص يافته است.

60 امتياز ديگر به عنوان وبلاگ (بايد دارای پيام و معنی باشد)، تناسب سطح و حجم اطلاعات با مخاطب، رعايت نكات نگارشی، سبك نوشتار، جذابيت ظاهری، استفاده از سوژه‌های نو، درج مستندات مطالب، استفاده مناسب از عكس و ارائه پيوندهای مفيد و موضوع‌بندی مناسب اختصاص دارد.

دارندگان وبلاگ‌های قرآنی می‌توانند نشانی وبلاگ خود را به بخش جشنواره شمسه مناطق شهرداری و يا از طريق weblog.shamse@iran.ir اعلام كنند.

يادآور می‌‌شود، جشنواره شمسه در هشت رشته شامل قرآن، نهج البلاغه، سرود، موسيقی، تئاتر، عكس، فيلم، نقاشی، تنديس، شعر و ادب به همت معاونت اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول