ائمه جمعه دیروز درباره «شورای‌عالی فضای مجازی» چه گفتند؟

صدور فرمان تشکیل “شورای‌عالی فضای مجازی” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (جمعه 26 اسفند) بازتاب نسبتا گسترده‌ای در خطبه‌های نماز جمعه ائمه جمعه در چند شهر کشور داشت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت الاسلام والمسلمين احمد زارعي، امام جمعه شهرستان صحنه استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل این شورا گفت: سال ها بود که ارگان هاي مختلف هر کدام به نحوي با مسئله فضاي مجازي ارتباط برقرار کرده بودند. پليس، مرکزي به نام بخش تخصصي برخورد با تخلفات اينترنتي تأسيس کرده بود. قوه قضائيه دادسراي ويژه مبارزه با جرايم رايانه اي و اينترنتي به راه انداخته بود. در صدا و سيما معاونت رسانه مجازي پديد آمد و سپاه هم قرار گاه دفاع سايبري را به راه انداخته بود. در يک کلام هر کدام از اين نهاد ها و ارگانها به نوعي به شکل پراکنده و گاها به موازات يکديگر در خصوص فضاي مجازي فعاليت مي کردند. اين پراکنده کاري ها و ناهماهنگي ها بايد مديريت مي شد و اين مسئله با درايت مقام معظم رهبري به انجام رسيد.

زارعی در ادامه سخنان خود با اشاره به هدف تشکیل این شورا افزود: هدف از تأسيس اين شورا در وهله اول سرمايه گذاري وسيع و هدفمند در بهره گيري از فضاي مجازي در جهت پيشبرد همه جانبه کشور و در گام دوم برنامه ريزي و هماهنگي مستمر به منظور صيانت از آسيب هاي ناشي از فضاي مجازي است.

شیراز: امروز فضای مجازی اثر گذارترین فضاها در جامعه بشری است

آیت‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز نیز با اشاره به تعیین شورای عالی فضای مجازی و تعیین عناصر حقوقی و حقیقی سازنده این شورا از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امروز فضای مجازی اثر گذارترین فضاها در جامعه بشری است زیرا این فضا هم فسادهای گوناگونی در پی خود دارد و هم راه های رسیدن به اهداف صحیح.

آیت الله ایمانی اضافه كرد: با توجه به این مهم، رهبر معظم انقلاب به حق و به موقع دستور فرمودند این شورا راه اندازی شود، برای این كه از طریق این شورا ، آسیب ها مهار و فرصت ها برای رشد و بالندگی جامعه در فضای مجازی فراهم شود.

وی گفت: امیدواریم فرزندان این انقلاب كه درعرصه فضای مجازی گام های بلند و ارزشمندی برداشته اند بازهم بتوانند در این فضای جدید كه رهبر معظم انقلاب آن را رقم زده اند ، گام بردارند و در تبدیل تهدیدها به فرصت ها، تلاش موثر داشته باشند.

بیرجند: فضای مجازی جزو واقعیت‌های زندگی روزمره ماست

حجت الاسلام والمسلمين رضايي بيرجندي، امام جمعه شهر بیرجند گفت: فضاي مجازي براي نخستين بار توسط پنتاگون(وزارت دفاع آمريكا) بوجود آمد و از طريق آن منافع خودشان را دنبال كردند و سپس امروز آن را در سراسر جهان گسترش داده‌اند.

امام جمعه بيرجند گفت: به هر حال فضاي مجازي جزو واقعيت هاي زندگي روزمره ما است كه مديريت كردن و استفاده بهينه از آن بايد مورد توجه خاص قرار گيرد و به همين خاطر بود كه معظم له ضرورت تشكيل و ساماندهي چنين شورايي را تشخيص دادند.

اصفهان: ایجاد این شورا لازم بود

آيت‌الله سیدیوسف طباطبايي‌نژاد، امام جمعه اصفهان گفت: با توجه به حجم گسترده تبليغات مسموم وتوطئه‌هايي كه دشمن در فضاي مجاز‌ي عليه انقلاب اسلامي، اعتقادات وجوانان ما انجام مي‌دهد لازم بود كه ما جايي را داشته باشيم تا علاوه بر رصد كردن امور وخنثي نمودن توطئه‌ها وتبليغات منفي دشمن، مطالب وبرنامه‌هاي خوب را در اختيار جوانان قرار دهيم.

آران و بیدگل: دشمن برنامه‌های گسترده‌ای دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل اظهار داشت: دشمن برنامه های گسترده ای را برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق فعالیت در فضای مجازی طراحی كرده است.

وی افزود: در چنین شرایطی تشكیل شورای عالی فضای مجازی و تاسیس مركز ملی فضای مجازی با حكم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گامی مدبرانه برای مقابله با تهاجم سایبری دشمن است.

وی خودداری جوانان از عضویت در برخی گروه های تفریحی و سرگرمی سایبری را خواستار شد و گفت: هدف اصلی این گروه ها نفوذ در افكار جوانان و تغییر كردار آنان متناسب با فرهنگ ضد اسلامی و ضد اخلاقی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول