اطلاعات شخصی شما در قبال اطلاعات نزدیک‌ترین رستوران به محل زندگی شما!

وال استریت ژورنال گزارشی در این باره نوشته و بحثی درباره حفظ حریم خصوصی راه انداخته است.

به گزارش« وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرآنلاین، این روزها حفظ درجه مطئنی از حریم خصوصی در عصر دیجیتال، تبدیل به مبارزه‌ای همیشگی شده است.

بحث بر سر اپلیکیشن‌های نقض کننده حریم خصوص دوباره با کمک وال استریت ژورنال و تیتر شجاعانه اش: “خودتان را در فیس بوک می‌فروشید”، داغ شده است.

نویسنده این گزارش بعد از ارئه تاریخ تحول اپلیکیشن‌ها می‌نویسد که توسعه دهندگان بازی‌ها و سایر سرویس‌های اشتراکی فیس بوک، حجم بالایی از اطلاعات شخصی شما را به دست می آورند که این حتی ممکن است به نوعی نقض سیاست های کلی فیس بوک هم باشد.

وال استریت ژورنال نام 100 اپلیکیشن محبوب فیس بوک را ارئه داده است که اطلاعاتی از قبیل آدرس ایمیل، موقعیت کنونی و ترجیحات جنسی را از میان سایر مشخصاتشان به دست می آورد، آن هم نه فقط اطلاعات شخصی خود کاربر بلکه این اتفاق برای دوستانش هم می‌افتد.

در حالی که این گزارش برخی از اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات شخصی افراد را به دست می‌آوردند برجسته کرده‌است، تستی تحت عنوان Is your friend’s butt cute فقط به اندازه 10 پاراگراف نوشته تا توضیح دهد اپلیکیشن‌ها به صورت مخفیانه اطلاعات کاربرانشان را نمی دزدند و پس از اشاره به عرضه عمومی سهام 100 میلیاردی فیس بوک به خوانندگانش یاد داده که این اپلیکیشن ها تنها کاری را انجام می دهند که شما اجازه انجامش را صادر کرده اید!

قبل از اینکه کاربران بتوانند دانلود اپلیکیشن را تمام کنند، صفحه‌ای باز می شود که از شما اجازه می‌گیرد آن بخش از اطلاعات شخصی‌تان را که برای عملکرد اپلیکیشن نیاز است بردارد.

فیس بوک در حال حاضر به نسل سومی از توسعه دهندگان اپلیکیشن نیاز دارد که دقیقا مشخص کنند برای این اپلیکیشن به خصوص چه قسمت‌هایی از اطلاعات شخصی کاربران مورد نیاز است: عکس ها، لیست دوستان و یا اطلاعات پایه‌ای شخص؟

جاش کانستین، یکی از متخصصان فیس بوک در TechCrunch به این نکته اشاره کرده است که در ازای گرفتن این اطلاعات از کاربر داده‌هایی به او ارائه می‌شود که ممکن است برای کاربران این اپلیکیشن‌ها جذاب هم باشد، اطلاعاتی از قبیل نزدیک‎ترین رستوران به محل زندگی آنها، کنسرت‌های آینده و حتی معاملات محلی جالب.

کانستین در ادامه گفته است: این قبیل مقالات ممکن است ذهن افراد را درباره اینکه واقعا چه اتفاقی برای اطلاعات شخصی آنها می افتد، منحرف کند و آنها ممکن است متوجه نباشند که در ازای آن چه اطلاعات باارزشی به دست می آوردند.

شاید باید بیشتر نگران آن دسته از اطلاعات خود باشیم که نا خواسته آنها را با سایرین سهیم شده‌ایم و همین طور نگران آن دسته از برنامه‌هایی که بدون اجازه صریح کاربران که اطلاعات عمومی آنها را بدست می آوردند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول