«شورای عالی فضای مجازی» یک دولت مجازی محسوب می‌شود

 نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی فضای مجازی به نوعی یک دولت مجازی به شمار می رود و مجلس شورای اسلامی وظیفه حمایت از تصمیمات این شورای عالی را بر عهده دارد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سیدمهدی صادق در گفت‌وگو با ایرنا درباره تشكیل شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری اظهار داشت: در فضای كنونی كشور این موضوع بسیار حساس، لازم و ضروری است و تشكیل این شورا بیانگر اهمیت آن در این مقطع خاص است.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از كشور دربرابر آسیب های ناشی از اینترنت گفت: در دنیای كنونی و به تناسب رشد صنعت، اقتصاد، بهداشت و درمان و فرهنگ كشورها زیرساخت های ارتباطی كشورها نیز باید رشد و توسعه یابد؛ اما در برخی اوقات عدم استفاده صحیح، دستاوردهای علمی و فرهنگی به بیراهه كشیده می شوند و در برخی مواقع كشورهای قدرتمند و پیشرفته از اینگونه تجیهزات و فناوری ها سوء استفاده می كنند.

وی افزود: صیانت از اینترنت یك اصل است تا مردم و به ویژه جوانان از آسیب های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی كه بعضا توسط مخالفان داخلی و خارجی ایجاد می شود در امان بمانند.

صادق خاطرنشان كرد: اهمیت این شورا آن قدر زیاد است كه مقام معظم رهبری خود اعضای شورای عالی مجازی را چینش كردند و بنابراین ایجاد تعامل میان نهادهای مختلف اجرایی در این زمینه یكی از اصول اساسی شورای عالی فضای مجازی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول