آموزش نیروی انسانی برای ورود به فضای مجازی وظیفه «وزارت علوم» است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به وظیفه ذاتی وزارت علوم که بحث آموزش، پژوهش و فناوری است، آموزش نیروی انسانی برای ورود به فضای مجازی و بهره گیری از این فضا بر عهده این وزارتخانه است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، ایرنا نوشت:‌ محمد مهدی نژاد نوری با اعلام این مطلب گفت: جهان دومی به بزرگی جهان فیزیکی که در آن زندگی می کنیم ایجاد شده که به آن جهان مجازی می گویند و شورای عالی فضای مجازی سیاستگذاری، قانونگذاری و هدایت فضای مجازی کشور را بر عهده دارد.

مهدی نژاد ادامه داد: فضای مجازی به دلیل داشتن مسایل خاص خود، به یک تمرکز شدید برای شناسایی و ورود مناسب و هدایت جریان نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بر اساس ساختارها و ظرفیت های موجود می خواستیم این کار را پیش ببریم شاید به اندازه و در حد اهمیت درخورشان به آن پرداخته نمی شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: شورای عالی فضای مجازی به دلیل اهمیت بسیار راهبردی آن و به تشخیص مقام معظم رهبری باید مورد یک توجه جدی قرار می گرفت تا این شورا را هم سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد کنیم.

مهدی نژاد نوری افزود: در حال حاضر وزیر علوم مانند بقیه وزرا به عنوان یکی از اعضای این شورا مطرح شده اند اما در مورد تقسیم وظایف و نوع کارها در شورای عالی مجازی باید خود این شورا تشکیل جلسه دهد در آنجا خط مشی ها تعیین شود و وظیفه هر دستگاه را تعیین کند.

وی آموزش نیروی انسانی برای ورود به فضای مجازی و بهره گیری از این فضا، تهیه انجام پژوهش ها برای شناسایی دقیق و تعیین راهکارها و همچنین ایجاد قابلیت و توانمندی برای تسلط بر این موضوع را از وظایف وزارت علوم در رابطه با شورای عالی فضای مجازی خواند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول