روابط دانشجویان دانشگاه مالزی در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» بررسی می‌شود

نشست فروردین “پژوهشگران رسانه‌های اجتماعی ایران” با بررسی “روابط دیالکتیکی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه UPM مالزی در شبکه اجتماعی فیس بوک” 30فروردین ماه جاری با حضور اساتید، کارشناسان و پ‍ژوهشگران این حوزه در باشگاه وب ایران برگزار می شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، وبلاگ “رسانه‌های اجتماعی” نوشت: سخنران این نشست، دکتر “اشرف احدزاده” است که با استفاده از رویکرد دیالکتیک های ارتباطی، روابط میان کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک را مورد مطالعه قرار دهده است.

دیالکتیک به تنش میان دو قطب یا دو نیروی متضاد درون یک سیستم اشاره دارد. افراد در زندگی و تعاملات روزانه شان بطور ناخودآگاه با این تنش ها دست و پنجه نرم می کنند و برای رهایی از آنها متوسل به استراتژی های مختلفی از قبیل “انتخاب”، “جدایی” و “استقلال” می شوند.

براساس پژوهش دکتر احدزاده، ارتباطات و تعاملات افراد در شبکه های اجتماعی آنلاین درست مانند ارتباطات و تعاملات آنها در دنیای واقعی از تنش هایی رنج می برند که این تنش ها با کمک استراتژی های مختلف می توانند مدیریت شوند.

گفتنی است، پنجمین نشست “پژوهشگران رسانه‌های اجتماعی ایران” توسط وب سایت رسانه‌های اجتماعی و “باشگاه وب ایران” برگزار می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول