علت عضویت 55درصد جوانان ایرانی در «فیس بوک» اعلام شد

مجید ابهری، استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری گفت: 55درصد جوانان فعال در “فیس بوک”، بیکاری و عدم تفریح را علت حضور در این شبکه عنوان می کنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مجید ابهری در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: با توجه به پژوهش انجام شده بین 2هزار و 670 جوان تهرانیِ بین 17 تا 25 سال، معلوم شد در صورتی‌که جوانان یاد شده سرگرمی مناسب برای اوقات فراغت خود داشته باشند به “فیس بوک” مراجعه نمی کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که 45درصد دیگر انتقال آموزش از طریق دوستان، همکلاسی ها و همسالان را اولین علت حضور خود در این شبکه اعلام نمودند گفت: 25 درصد از افراد مورد پژوهش، پیدا کردن دوست یا همکلاسی های قدیم را دلیل اصلی ورود به فیس بوک اعلام کرده اند.

به گفته این متخصص علوم رفتاری 89درصد از مجموع اشخاص مورد پژوهش اعتیاد رفتاری به فیس بوک داشته و به طور متوسط روزانه حداقل 3 ساعت در این شبکه حضور دارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دغدغه اصلی بسیاری از افراد مورد پژوهش تنها عدم توانایی ورود به شبکه فیس بوک به علت فیلتر یا قطع رایانه یا موارد دیگر است افزود: این مساله تا آنجا می تواند برای این افراد مشکل ساز شود که برای 15درصد از افراد مورد پژوهش عدم دسترسی به فیس بوک به ایجاد افسردگی منجر می شد.

به اعتقاد ابهری متوسط سن نوجوانان و جوانان برای مراجعه و ورود به فیس بوک در تهران بین 16 تا 25 سال و در شهرستان ها بین 18 تا 23 سال است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول