دولت اسپانیا استفاده از شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از تریبون، یک روزنامه آلمانی در گزارشی نوشت که حکومت اسپانیا در نظر دارد برای جلوگیری از گسترش اعتراضات مردمی علیه اقدامات ریاضت طلبانه طرحی را تصویب کند که اعتراضات صلح آمیز را جرم دانسته و برای آن مجازات سختی تعیین شود.

روزنامه “زوددویچه سایتونگ” در گزارشی به تصمیمات دولت اسپانیا برای مهار اعتراضات مردمی در آینده علیه اقدامات ریاضت طلبانه دولت اشاره کرده و نوشت: دولت اسپانیا می‌خواهد خود را در برابر اعتراضاتی که در آینده رخ خواهد داد آماده کند، بنابراین می‌خواهد اقدامات بسیار سختگیرانه‌ای را علیه معترضان در پیش گیرد. بر اساس یک طرح قانونی در آینده همچنین اعتراضات صلح آمیز به عنوان ضربه‌ای به اقتدار دولت ارزیابی می‌شود و کسی که از طریق فیسبوک و یا توئیتر دیگران را به چنین اعتراضاتی دعوت کند دو سال زندان برایش در نظر گرفته می‌شود.

به این ترتیب اعلام برای اعتراضات صلح آمیز از طریق فیس‌بوک یا توییتر به زودی در اسپانیا به جرم و عمل خلاف قانون تبدیل خواهد شد.

اصلاحات قوانین در اسپانیا بخصوص روی شدت گرفتن مجازات این گونه به اصطلاح جرائم در اسپانیا تاکید دارد. پیش بینی شده که اعتراضات خیابانی با تروریسم برابر ارزیابی شده و در آینده اقدامات سختگیرانه و مجازاتهای سختی برای آن در نظر گرفته شود.

بر اساس طرح اصلاحی جدید در اسپانیا اعلام کنندگان برای اعتراضات خیابانی برهم زنندگان نظم عمومی و به عنوان یک عضو سازمانهای جنایتکارانه در اسپانیا قلمداد شده و می‌توانند به مجازات حدود دو سال زندان محکوم شوند.

وزیر کشور اسپانیا این بسته اصلاحی را ضروری توصیف کرده چرا که این کشور با واقعیات اجتماعی جدید کنار بیاید. وی طرح این قوانین را این گونه توصیف می‌کند که اسپانیا از خشونت رنج می‌برد.

وزیر کشور اسپانیا این گونه اعلام کرده که چنین رویکردی از طرف حکومت اسپانیا منحصر به فرد نبوده، بلکه اسپانیا را با کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس برابر خواهد کرد.

طرح قانونی جدید که حکومت اسپانیا برای مهار اعتراضات در پیش گرفته این نگرانی را ایجاد کرده که شورشهای جدیدی را به ویژه در بارسلونا ایجاد کند.

از نظر معترضان پیشنهاد چنین قوانین سختگیرانه‌ای علیه معترضان یک اقدام سرکوبگرانه محسوب می‌شود. گروههای معترض در این کشور این قوانین را استراتژی ترس و وحشت ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول