26درصد انگلیسی‌ها به‌دلیل احساس تنهایی از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از جام نیوز، احساس کمبود محبت و تنهایی شدید در مردم انگلیس موجب شده تا آنها بیش تر به شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک گرایش پیدا کنند.

به نوشته سایت انگلیسی دیلی میل، یک سوم از انگلیسی ها بیشتر وقت شان را صرف صحبت کردن با دیگران در فضای مجازی و به خصوص فیس بوک می کنند تا تعامل با دوستان شان در فضای زندگی واقعی، چرا که این محدوده است که به راحتی و با خونسردی به یکدیگر دروغ می گویند.

بر اساس یافته ها از یک تحقیق علمی، به نظر می رسد مردم انگلیس از اینکه در شبکه های اجتماعی در مورد کار و ویژگی های شخصیتی شان به دیگران دروغ می گویند کاملا احساس خوشحالی می کنند و از اینکه طرف مقابل را سر کار می گذارند، لذت می برند.

این تحقیقات که از دو هزار کاربر انگلیسی به عمل آمده حاکی از آن است که یک سوم کاربران تائید کردند برای جلب توجه طرف مقابل و بهتر جلوه دادن خود به راحتی دروغ می گویند.

تحقیق فوق نشان دهنده آن است که یک سوم افراد تائید می کنند بیشتر وقت شان را به صورت آنلاین با افراد غریبه در شبکه فیس بوک سپری می کنند و دیگر وقت و حوصله برای صحبت با دوستان واقعی شان را ندارند.

همچنین آنها می گویند که از گفت‌وگوی آنلاین با غریبه ها احساس دلگرمی و اطمینان بالایی می کنند و به راحتی می توانند با هم از این طریق درد دل کنند.

نتایج این تحقیقات نیز نشان می دهد 26درصد افراد در جامعه انگلستان به دلیل احساس تنهایی، از شبکه های اجتماعی مجازی استفاده کرده و همچنین 33درصد کاربران هم از آن به عنوان وسیله ای استفاده می کنند که به آنها کمک می کند تا دوستان جدیدی پیدا کنند.

از دیگر داده های این تحقیقات آن است که 27 درصد کاربران علت رو آوردن به این شبکه ها را ناشی از کمبود محبت در خانواده و تنهایی شدید عنوان کرده و می گویند: ما ترجیح می دهیم به جای ایجاد روابط چهره به چهره و یا تلفنی، از پیام راه دور و متنی استفاده کنیم.

کارشناسان بر این عقیده اند که با روی آوردن مردم انگلستان به ویژه نسل جوان به شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، آنها آنقدر با دنیای مجازی انس می گیرند که از درک حقایق دنیای بیرون و واقعی غافل می شوند و حتی کار به جائی می کشد که خاطرات و وقایع مهم زندگی خود در دنیای بیرون را به دست فراموشی می سپارند و در کل یک هویت مجازی پیدا می کنند.

تحقیق دیگری در این زمینه نشان می دهد 3درصد از کسانی که در این شبکه فعالند چنان دچار اعتیاد به آن شده اند که حتی 48 ساعت بدون حرف زدن با خانواده خود پای آن می نشینند.

شایان ذکر است که آزادی بیش از اندازه در کشورهای غربی باعث تزلزل بنیان خانواده و دوری اعضای خانواده از هم و انزوا و احساس تنهائی در آنها گردیده و فرد برای پر کردن خلاء عاطفی و سایر نیازهای اساسی خود، به استفاده از این شبکه های مجازی رو می آورد و خود را با آنها مشغول می سازد تا بلکه از تنهایی درآید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول