استقلال مجازی مرگ تسلط آمریکا در فضای مجازی است

به گزارش «وبلاگ نیوز»، محمد سرافراز، معاون برون مرزی صدا و سیما در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان اینكه آمریكا در دهه‌های گذشته از طریق سلاح هسته‌ای، فناوری های برتر و غیره سلطه خود را بر جهان حفظ كرده و همچنان ادامه دارد، افزود: سلاح‌های هسته‌ای و تكنولوژی‌های روز كه نشان دهنده قدرت علمی و فناوری آمریكاست دیگر نمی‌تواند بیانگر این باشد كه كشور یادشده در آینده هم به قدرت مسلط جهان تبدیل شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: آنچه می‌تواند این قدرت را برای آمریكا حفظ كند قدرت پردازش اطلاعات در آینده بوده كه از طریق دسترسی و مدیریت اطلاعات است.

اهمیت تشكیل شورای فضای مجازی

وی درباره اهمیت تشكیل شورای فضای مجازی، گفت: اكنون مركز اینترنت دنیا در امریكا قرار دارد، به همین دلیل امریكا به اطلاعات شخصی، اجتماعی، سیاسی، مالی، فرهنگی و… تمام كشورهای دنیا دسترسی دارد و این كشور اگر بتواند تسلط خود در دنیا را ادامه دهد تنها با همین قدرت است. در نتیجه اهمیت تشكیل شورای فضای مجازی كه اسفندماه سال گذشته از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شد در همین زمینه است.

سرافراز تاكید كرد: اگر كشوری در دنیا نخواهد تحت سلطه امریكا برود باید در همین قسمت مستقل شده و حرفی برای گفتن داشته باشد. كشور‌ها باید ضمن اینكه از مزایای چنین قدرتی بهره‌مند می‌شوند از معایب و مشكلاتی كه وابستگی به سیستم برای آن بوجود می‌آورد، جلوگیری كنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: تشكیل شورای عالی فضای مجازی از اقدامات بسیار مهمی بوده كه با عزم ملی ایجاد شد و اگر تصمیمات قاطع و به موقعی اتخاذ كند برای آینده كشور حائز اهمیت است.

وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب آثار چشمگیر شبكه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره گیری حداكثری از فرصت‌ها در جهت ارایه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشكیل شورای عالی فضای مجازی عنوان كردند. شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مركزی بنام مركز ملّی فضای مجازی كشور ایجاد كند.

مدیر سیمای برون مرزی تاكید كرد: متاسفانه تاكنون شورای عالی فضای مجازی دو جلسه بیشتر نداشته است و رییس مركز ملی فضای مجازی كه می‌تواند تاثیرات بسیار مهمی در كشور بگذارد، هنوز مشخص نشده است.

مدیر شبكه پرس تی وی، تاكید كرد: اگر مركز ملی فضای مجازی شكل گیرد و یك دیتاسنتر قوی در كشور ایجاد شود، تمام دستگاه‌های حكومتی و نه تنها دولتی بلكه دولت، قوای سه گانه، دستگاه‌های رسانه‌ای، امنیتی و… همه به این دیتا سن‌تر عظیم متصل باشند و می‌توان خدمات بسیار قابل توجهی به مردم ارائه كرد.

وی ادامه داد: در این صورت مردم برای بسیاری از موارد نیازی ندارند كه ساعت‌ها وقت صرف كنند. شبكه ملی اطلاعات می‌تواند تسهیلات مختلفی را برای مردم ایجاد كند كه امیدوارم هرچه زود‌تر این شرایط فراهم شود تا تصمیمات به موقعی در كشور اتخاذ شود.

سرافراز با بیان اینكه ریاست شورای عالی فضای مجازی با رییس جمهور است، تاكید كرد: شورای عالی فضای مجازی متشكل از افراد حقیقی و حقوقی است كه 7 نفر با فرمان مقام معظم رهبری به صورت حقیقی و تا 20 نفر به صورت حقوقی كه مسوولیت‌های مختلفی را در بخش‌های مختلف كشور دارند، در آن عضویت دارند.

وی ادامه داد: این شورا باید مركزی ملی فضای مجازی را تاسیس كند كه از طریق شورا رییس مركز پیشنهاد می‌شود و شورا كار سیاستگذاری را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول