به شبکه‌های اجتماعی «تسلط کامل» داریم

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا گفت: پلیس بر فضای مجازی تسلط خوبی دارد. این در شرایطی است که کاربران و متعاقب آن مجرمان و متخلفان این فضا به سرعت در حال افزایش است.

وی بیان داشت: پلیس فتا با رویکرد و راهبردهای مختلف در حوزه های شناسایی زمینه های وقوع جرم، پیشگیری از جرایم، مقابله و برخورد با جرایم و آموزش همگانی را به مرحله اجرا گذاشته و مقابله با جرایم فضای مجازی را بر عهده گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بسیاری از جرایم در حوزه های مالی، اطلاعات شخصی، خانوادگی، حوزه های امنیتی موسسات دولتی به وقوع می‌پیوندد که پلیس فتا با شیوه های مستمر نسبت به سایت ها و شبکه های اجتماعی اشراف کامل پیدا کرده و تهدیدات و آسیب های مرتبط بر فضای مجازی را در مقاطع مختلف زمانی احصاء و بروز می کند و بر مبنای این شناخت راهبردهای مقابله با جرایم، پیشگیری و آگاه سازی کاربران و جامعه را تعیین می‌کند.

رئیس پلیس فتا افزود: این سیاست و راهبردها بر تمام پلیس فتا استانهای کشور حاکم و اقدامات به صورت متمرکز اعمال می شود.

هادیانفر گفت: در حال حاضر با وجود کاربران بسیار زیاد و عدم وجود محدوده جغرافیایی و همچنین عدم آگاهی و تسلط کامل کاربران به فضای مجازی عوامل موثری در افزایش ارتکاب جرایم در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات بوده و وظیفه پلیس را سنگین و دشوار کرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول