پلیس فتا در سیاست‌های خود بازنگری جدی کند

به گزارش «وبلاگ نیوز»، علا‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره اظهار‌نظر‌ خود در قبال پرونده مرگ «ستار بهشتی»، تصریح کرد: روز اولی که خبر مرگ این وبلاگ‌نویس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسید، طی تماس تلفنی با رئیس پلیس تهران، پیگیر موضوع شدم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، افزود: رئیس پلیس تهران پاسخ داد که این فرد از سوی پلیس فتا بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته است، سپس به زندان اوین منتقل شده و مجدا به پلیس فتا تحویل داده می‌شود که دو روز پس از آن، فوت کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، یادآور شد: رئیس پلیس تهران همچنین درباره ضرب و شتم این وبلاگ‌نویس، صراحتا اعلام کرد هیچ گونه ضرب و شتم صورت نگرفته است.

وی گفت: بر اساس اظهارات رئیس پلیس تهران، با خبرنگاران صحبت کرده و تاکید کردم که اظهار‌نظر من بر مبنای گفته‌های رئیس پلیس تهران است.

نماینده مردم در مجلس نهم، ‌یادآور شد: انتظار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مراجع مسئول این است که مطالبی که به کمیسیون اعلام می‌کنند، دقیق و مبتنی بر واقعیت باشد.

بروجردی تاکید کرد: پس از آنکه قوه قضائیه ورود عملیاتی پیدا کرد به ماجرا و محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه نیز در این زمینه اظهار‌نظر کردند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بلافاصله مهدی دواتگری را -که یکی از قضات مجرب است- برای رسیدگی این پرونده مشخص کرد که ایشان گزارش تحقیقات خود را به زودی تحویل ریاست مجلس شورای اسلامی می‌دهد.

جلسه پایانی درباره مرگ ستار بهشتی با حضور مسئولان ناجا و دادستان تهران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: امروز شنبه ( ۱۱ آذر‌ماه) جلسه پایانی در مورد پرونده ستار بهشتی برگزار می‌شود که در این جلسه مسولان ناجا و دادستان تهران نیز حضور دارند.

مرگ ستار بهشتی براساس شوک و ترس بوده است

بروجردی افزود:‌ مسلما درون بازداشتگاه پلیس فتا ضرب و شتم صورت گرفته است که البته بر اساس گزارش پزشکی قانونی، مرگ ستار بهشتی متاثر از این ضرب و شتم‌ها نبوده بلکه ناشی از شوک و ترس بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن پیگیری جدی موضوع در چارچوب وظیفه نظارتی خود، بر برخورد با مقصران این حادثه تاکید دارد و از قوه قضاییه می‌خواهد در چارچوب قانون، اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: بر این اساس پلیس فتا باید در امر برخورد با این قضایا بازنگری جدی در سیاست‌های خود داشته باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول