نتیجه نهایی رأی‌گیری فیس‌بوک برای مدیران این شبکه «الزام‌آور» نیست

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، ایندیا تایمز نوشت: فیس‌بوک از کاربرانش پرسیده بود که آیا با تغییر سیاست‌های این سایت در مورد حریم شخصی موافقند یا نه و در حالی که اکثر کاربران با این تغییرات مخالفت کرده اند، مدیران فیس بوک مدعی هستند که تعداد افراد رای دهنده در حدی نبوده که تبعیت از نتایج آن لازم الاجرا باشد.

از مجموع کاربران فیس‌بوک بیش از 668 هزار نفر در این رای گیری شرکت کردند که 87 درصد آنها با تصمیم فیس‌بوک مخالفت کردند. مدیران این سایت می‌گویند چون تعداد مخالفان از 30 درصد کل کاربران یک میلیاردی این سایت کمتر است نتیجه نهایی الزام آور نیست.

این در حالی است که کارشناسان مستقل معتقد هستند فیس‌بوک در حال بهانه جویی است و اصولا نباید انتظار داشت عموم کاربران این سایت از برگزاری نظرسنجی یاد شده مطلع شده یا به شرکت در آن علاقه داشته‌باشند.

برخی صاحب نظران هم می‌گویند این شیوه برای کسب اطلاع از نظرات افراد در فضای مجازی علمی و قابل اتکا نیست و نباید توقع داشت 300 میلیون نفر در عرض چند روز در یک نظرسنجی اینترنتی شرکت کنند.

متخصصان امنیتی بیم دارند فیس‌بوک در آینده بی‌توجه به نظرات کاربران اطلاعات شخصی کاربران را بی‌محابا در اختیار شرکت‌های ثالث و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا قرار دهد و آزادی‌های شهروندی آنان را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول