وبلاگ یک معلم توسط شاگرد 14 ساله‌اش هک شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان رضوی در نشست خبری جرایم سایبری در تشریح یکی از پرونده‌ها اعلام کرد: دانش‌آموز 14 ساله‌ای که از معلم خود ناراضی بود، وبلاگ آموزشی او را هک کرد.

محسن عرفانی افزود: این دانش‌آموز پس‌از هک کردن وبلاگ معلم خود، رمز ورود وی را تغییر داده و مطالبی را از طرف وی منتشر کرده است.

بنابراین گزارش، این معلم که در گذشته دو مرتبه وبلاگ او توسط افرادی مورد نفوذ قرار گرفته‌بود با مراجعه پلیس فتا، درخواست رسیدگی به پرونده را کرده‌است.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی پرونده، موفق به شناسایی متهم در فضای سایبری شده و وی را بازداشت کردند.

عرفانی ادامه داد: این دانش‌آموز که تصور نمی‌کرد پلیس بتواند او را شناسایی کند، در بازجویی علت این اقدام را نشان دادن توانایی خود به معلم و خانواده خود عنوان کرد.

وی با اشاره به مجازات جرم انجام‌شده گفت: بسته به میزان خسارت وارد آمده غیر از جبران ضرر و زیان شاکی و پرداخت غرامت از شش تا سه سال حبس در قانون مجازات برای این مجرمان بیان شده است، اما این معلم با دیدن دانش‌آموز خود، از شکایت خود صرف‌نظر کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول