پلیس فتا آماده راه‌اندازی پلیس سایبری در «دیگر كشورها» است

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل ازل پلیس فتا، در دیدار روز چهارشنبه 20 دی، تعدادی از نمایندگان پلیس سازمان اینترپل با سردار «هادیانفر»، رئیس پلیس فتا ناجا و جمعی از متخصصان این پلیس، رئیس پلیس فتا کشور آمادگی این پلیس را برای راه‌اندازی پلیس سایبری در دیگر كشورها اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای ناجا با اشاره به تشكیل دانشكده تخصصی فتا در دانشگاه علوم انتظامی از آمادگی پلیس سایبری ایران برای راه‌اندازی پلیس سایبری در دیگر كشورها با همکاری سازمان جهانی اینترپل خبر داد.

وی با اشاره به اینكه 80 درصد كاركنان پلیس فتا، مهندسان متخصص در زمینه فضای سایبر می‌باشند، ادامه داد: تا كنون 10 استان در كشور مجهز به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم شده‌اند و تا پایان سال جاری نیز این آزمایشگاه در مابقی استان‌ها راه اندازی می‌شود.

سردار «هادیانفر» همچنین تاکید کرد: قدرت پلیس سایبری ایران در كشف جرایم 67 درصد می‌باشد، در حالی‌كه این رقم در موفق‌ترین كشورهای دنیا بین 21 تا 25 درصد است.

در ادامه این دیدار، «میشل لوبوتن»، معاون اجرایی سرویس های پلیس سازمان اینترپل، هدف از این سفر را مذاکره، گفت‌وگو و ارتقای همکاری‌ها میان پلیس اینترپل و ایران دانست و ادامه داد: استفاده از بستر پلیس بین‌المللی برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای، از دیگر اهداف این سفر است.

وی با بیان این مطلب که قدرت كشف پلیس سایبری ایران دو برابر آمریكاست، اظهار كرد: پلیس سایبری ایران با وجود نوپا بودن در رتبه نخست پلیس‌های موفق جهان قرار دارد‏.

معاون اجرایی سرویس‌های پلیس سازمان اینترپل، در خاتمه خواستار ملاقات های بعدی پلیس فتا ایران در راستای تبادل اطلاعات برای ایجاد فضای سایبری امن‌تر، در سراسر دنیا شد.

در حاشیه این نشست، تعدادی از انیمیشن های ساخت پلیس فتا ناجا در خصوص جرایم فضای سایبری برای نمایندگان پلیس سازمان اینترپل پخش و با استقبال نمایندگان اینترپل مواجه شد.

بنابراین گزارش، در این جلسه، «میشل لوبوتن» معاون اجرایی سرویس‌های پلیس سازمان اینترپل، «دیل شیهان» معاون آموزش و ظرفیت سازی و «عبدالعزیز عبیداله» معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا، به عنوان نمایندگان سازمان جهانی اینترپل حضور داشتند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول