اینترنت قابلیت عظیمی برای ایجاد جامعه پویا دارد

به گزارش«وبلاگ نیوز»، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار «سید كمال هادیانفر» رییس پلیس فتا ناجا در حاشیه همایش و كارگاه آموزشی دو روزه پلیس فتا، با اشاره به اینكه اینترنت قابلیت عظیمی برای ایجاد یك جامعه پویا دارد كه در آن آزادی بیان، پویایی فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و زبانی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: این شبكه تبادل اطلاعات، تهدیداتی را نیز به همراه دارد.

وی گفت: اینترنت این دهكده جهانی فضایی را بوجود آورده است كه هر شخصی كه به آن دسترسی دارد می‌تواند در حالت‌های مختلفی كه در محیط آنلاین وجود دارد، شركت كند و به حجم گسترده‌ای از اطلاعات ارائه شده از سوی دیگران دسترسی یابد.

سردار هادیانفر ادامه داد: در این خصوص پلیس فتا توانسته با ارائه آموزش و هشدارهای لازم در خصوص جرائم بوقوع پیوسته در فضای سایبر، ضمن آشنا كردن كاربران با نوآوری‌های فضای مجازی، آنها را از تهدیداتی كه در این فضا وجود دارد، مطلع كند.

رییس پلیس فتا ناجا ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی به موقع، مهارت و كارایی كاربران را در ارتقاء احساس امنیت در فضای سایبری بالا می برد و این خود تاثیر مستقیم بر كاهش وقوع جرائم در فضای تولید و تبادل اطلاعات دارد.

سردار هادیانفر گفت: برای پشبرد اهداف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری باید با رعایت اصول و چهار چوب‌ها از تمام پتاسیل های موجود استفاده كرد.

وی خاطرنشان كرد: رسالت پلیس فتا در بالابردن سطح آگاهی شهروندان در نحوه استفاده از فضای مجازی، تهدیدات، آسیب‌ها و خطرات به خوبی محقق شده و همین امر عرصه را برای فعالیت مجرمان در فضای مجازی تنگ كرده است.

هادیانفر در پایان هدف از تشكیل همایش و كارگاه آموزشی پلیس فتا ناجا را بررسی وضعیت پلیس فتا استان‌ها و كسب آخرین دستاوردهای علمی و عملی بدست آمده روز، توسط نیروهای فنی این پلیس عنوان کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول