تأثیر دانشگاه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی فضای مجازی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرگزاری قرآنی کشور، ایکنا، رحمان افشاری، مسئول تيم سايبری دانشگاه زنجان گفت: تأثيرات فعاليت‎های فرهنگی و مذهبی در حوزه فضای مجازی در سال‌های اخير بسيار مشهود بوده و در صورت افزايش ميزان امكانات در اين حوزه، نتايج وسيع و بهتری در دانشگاه‎ها مشاهده خواهد شد.

وی با اشاره به اين‌كه تيم سايبری این دانشگاه از سال 90  آغاز به فعاليت كرده است، گفت: اين تيم در قالب دو بخش مجازی و مكتوب و با فعاليت 50 نفر از دانشجويان علاقمند دانشگاه، در تلاش است تا اهداف فرهنگی و مذهبی نظام اسلامی ايران را از طريق قشر تحصيل‌كرده و دانشجوی كشور در فضای مجازی پياده سازد.

افشاری افزود: با توجه به اين‌كه با پيشرفت تكنولوژی برداشته شدن مرزهای جغرافيايی در انتقال اطلاعات، هجوم فرهنگی دشمن به فضای مجازی نيز كشيده شده است، نياز به فعاليت مؤثر در حوزه فضای سايبری و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ديده می‌شود.

مسئول سايبری دانشگاه زنجان ابراز كرد: در حال حاضر 3 نشريه مكتوب فرهنگی – مذهبی از سوی بخش مكتوب تيم سايبری در حال تهيه و توزيع در بين دانشجويان دانشگاه زنجان بوده و فعاليت‌های كانون انتظار و قرآن و عترت اين دانشگاه نيز در قالب پايگاه‎های اينترنتی قابل ارائه است.

افشاری با تأكيد بر اين‌كه ميزان بهره‌وری جوانان و قشر دانشجوی كشور از فضای مجازی بيشتر سليقه‌ای صورت می‎گيرد، اظهار كرد: ارائه اطلاعات در قالب متن خبری، مقالات آموزشی، تصاوير ارزشی و همچنين فعاليت شبكه‎های اجتماعی بومی، قالب‎هايی است كه از سوی فعالان فضای مجازی مورد توجه قرار می‌گيرد.

اين فعال فرهنگی، فرهنگ‎سازی را عامل مؤثر در استفاده صحيح از تكنولوژی‎هايی همچون فضای مجازی دانست و خاطرنشان كرد: فعالان اين عرصه بايد تلاش كنند تا شبكه‌های اجتماعی بومی را گسترش داده و محيط سالمی جهت ايجاد بحث و گفتگوی دانشجويی ايجاد كنند.

مسئول تيم سايبری دانشگاه زنجان در پايان يادآور شد: اميدواريم با افزايش ميزان امكانات و همچنين تلاش نيروهای دلسوز و نخبه دانشگاهی، خلأ موجود در فعاليت سايبری دانشگاه‌ها به طور كلی رفع شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول