آبروی دختر 19ساله، قربانی اعتماد به معلم اینترنتی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از جام‌جم، سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری مردی كه با هك كردن وبلاگ دختر نوزده ساله‌ای مشخصات وی را در شبكه‌های اجتماعی منتشر کرده‌بود، خبرداد و گفت: اوایل بهمن امسال دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، علیه یك مزاحم اینترنتی شكایت كرد.

وی افزود: در تحقیق از شاكی معلوم شد فردی با هك كردن وبلاگش، وبلاگ جدیدی را به نام وی راه‌اندازی و با درج مطالب غیراخلاقی، شماره تلفن همراه و خانه او را در آن ثبت كرده و از افراد خواسته برای ارتباط بیشتر با وی با این شماره‌ها تماس بگیرند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یاد آور شد: در ادامه تحقیقات مشخص شد پس از درج مشخصات و تلفن دختر جوان در این وبلاگ، افراد متعددی برایش تلفنی ایجاد مزاحمت ‌كرده و علاوه بر آن، تعدادی از تصاویر خصوصی شاكی هم از رایانه‌اش سرقت و در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده است.

عرفانی گفت: در ادامه تحقیقات چند روز پیش ماموران فتا موفق شدند مردی را كه وبلاگ دختر جوان را هك‌ و با راه‌اندازی وبلاگ جدید و نیز سرقت تصاویر وی، برایش ایجاد مزاحمت كرده بود در یكی از محله‌های مركزی مشهد شناسایی و دستگیر كنند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود:‌ متهم با انتقال به پلیس فتا، در بازجویی ادعا ‌كرد با شاكی آشنایی نداشته و به اشتباه دستگیر شده است اما در مواجهه حضوری با شاكی، او متهم را شناسایی و عنوان كرد به‌عنوان معلم خصوصی برای آموزش رایانه به خانه‌شان رفت و آمد داشته و به وی پیشنهاد ارتباط دوستی داده؛ اما او نپذیرفته و خانواده‌اش نیز با معلم خصوصی او تسویه حساب كرده‌اند.

عرفانی یادآور شد: با اطلاعات به دست آمده، متهم دوباره بازجویی شد و اعتراف كرد، در زمینه آموزش رایانه فعالیت داشته و با درج نام و شماره تماس خود در یك سایت اینترنتی هنرآموز جذب می‌كرده است.

وی گفت: در مرحله بعدی مشخص شد متهم برای آموزش رایانه به خانه شاكی راه یافته و پس از سه ماه به دختر نوزده ساله علاقه‌مند شده و به وی پیشنهاد دوستی داده و وقتی با پاسخ منفی دختر جوان مواجه شده، تصاویر خصوصی او از رایانه‌اش سرقت و با هك كردن وبلاگ وی، وبلاگ جدیدی به نام او راه‌اندازی و مشخصات، شماره تماس و مطالب غیراخلاقی به نام وی درج ‌كرده و همچنین تصاویر وی را در شبكه‌های اجتماعی پخش كرده است.

سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی با هشدار به شهروندان، از آنها خواست اگر قصد دارند افرادی را به عنوان معلم خصوصی فرزندان به منازلشان راه دهند، از آنها شناخت كافی داشته باشند و همچنین به افرادی كه در سایت‌های مختلف خود را به عنوان معلم خصوصی معرفی می‌كنند، اعتماد نكنند.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات تكمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول