فیس‌بوک، چرخ سوم روابط عاطفی خانواده

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، کامپیوترورلد نوشت: مؤسسه Abine Inc در بوستون آمریکا در تحقیقات تازه خود به این نتیجه رسیده که فیس‌بوک نقش چرخ سوم را در روابط عاطفی زوجین ایفا می کند و نه تنها هیچ کمکی به بهبود کیفیت آن نمیکند، بلکه برعکس طرفین را از همدیگر دور می‌کند.

سارا داونی از تحلیلگران موسسه یاد شده می‌گوید: بسیاری از مردم نمی دانند انتشار جزییات روابط خانوادگی در این سایت چه پیامدهایی دارد و تنها زمانی به این مساله پی می‌برند که دیگر خیلی دیر شده است.

وی می افزاید: از هر 10 نفر کاربر فیس بوک تنها یکی شاهد کاهش نگرانی‌هایش در مورد حریم شخصی در این سایت بوده و این امر به وضوح نشانگر نقش مخرب فیس‌بوک است.

مشکل دیگر این است که برخی افراد ترجیح می دهند به جای حضور در جمع خانواده، دوستان و همکلاسی ها و همکاران عمده وقت خود را در فیس‌بوک سپری کنند و نتیجه این رویه دور شدن از جامعه و کاهش کیفیت روابط اجتماعی است.

Abine در بررسی‌هایش به این نتیجه رسیده که بیش از 50 درصد از کاربران آمریکایی فیس‌بوک جزییات زندگی عاطفی خود با همسرشان را در فیس‌بوک به اشتراک می گذارند و 37 درصد این کار را در دیگر سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

همچنین 60 درصد شرکت کنندگان در این بررسی گفته‌اند که تقاضای دوستی کسانی را که نمی‌شناسند می‌پذیرند؛ این بدان معناست که غریبه‌ها می‌توانند به جزییات زندگی افراد دسترسی پیدا کنند و همین امر می تواند به عامل تخریب روابط خانوادگی افراد و دخالت‌های مشکوک مبدل شود.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول