وبلاگ‌نویسان برتر قرآنی فردا معرفی می‌شوند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، از ثبت نام دو هزار و 687 وبلاگ در جشنواره «وبلاگ‌نویسی قرآنی» خبر داد و افزود:  پس از بررسی هیات داوران 721 وبلاگ به بخش مسابقه راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌شرقی، تولید محتوای قرآنی و پرداخت عمقی به این کتاب ارزشمند الهی را از اهم اهداف برگزاری جشنواره یاد شده عنوان کرد و گفت: معطر کردن فضای اینترنت به عطر قرآن و کلام الهی به منظور انس با قرآن کریم و ایجاد بستر شناسایی برای رشد و ارتقای فعالان مستعد در این حوزه نیز از اهداف برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی است.

وی گفت: فضاسازی قرآنی در محیط‌های تحت وب با توجه به مخاطب محوری و ایجاد انگیزش برای مراجعه به قرآن و متون دینی با استقبال بسیار مطلوب بلاگرها مواجه شده است.

داننده ادامه داد:  قرآن هدایتگر و انسان‌ساز است و انقلاب اسلامی ایران نیز مبتنی بر آموزه‌های این کتاب ارزشمند بوده و این امر موجب می‌شود تا رسالت نهادهای فرهنگی در رابطه با ترویج فرهنگ قرآنی بیش از پیش نمود یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، گفت: این اداره کل برنامه‌های متعددی همچون تولید سی‌دی تصویری ترتیل قران کریم،‌برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در سطح استان، برگزاری دوره‌های آموزش مربیان قرآنی، جشنواره تصویرسازی قصص قرآنی و دو دوره جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی را در حوزه قرآن و معارف قرآنی برگزار کرده است.

جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی، در هفت بخش وبلاگ متنی شامل مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره‌نویسی،‌آموزش،‌تاویل، تفسیر و تدبر و دو بخش ویژه موضوعی شامل انسان از منظر قرآن کریم، وبلاگ مراکز و موسسات قرآنی، سه بخش فتوبلاگ ،‌پادکست، ویدئوکست با موضوع‌های مختلف قرآنی برگزار شده است.

 دومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی از سری جشنواره‌های قرانی «آیات» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حمایت و همکاری معاونت قرآن و عترت، کانون فرهنگ و ادب آذربایجان و دبیرخانه دائمی جشنواره‌های قرآنی آیات برگزار شده‌است.

 براساس این گزارش، نفرات برتر این جشنواره فردا، دوم اسفند ساعت 16 طی مراسمی در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز معرفی می‌شوند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول