خاتمه «سراج» با معرفی برگزیدگان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با عنوان «سراج» که با هدف بررسی تخصصی فعالیت مجموعه های مردم نهاد درحوزه انقلاب اسلامی از ۲۵ بهمن آغاز به کار کرده بود پنجشنبه گذشته با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بنابر این گزارش، در بخش معارف اسلامی و اهل بیت(ع) پایگاه اینترنتی «اسلام‌کوئیست»، در بخش انقلاب اسلامی پایگاه «دیده‌بان»، در بخش برترین‌های بخش دفاع مقدس پایگاه اینترنتی «شفیق فکه» در بخش جنگ نرم پایگاه اینترنتی «قرارگاه سایبری ۷۰۲»، در بخش بیداری اسلامی پایگاه اینترنتی «تی وی شیعه دات کام»  و در بخش سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، پایگاه اینترنتی «نهضت پوسترهای مردمی عاشورای ۸۸» به عنوان برترین سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی انتخاب شدند.

همچنین در حاشیه این مراسم از نمایشگاه و فروشگاه مجازی رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی رونمایی شد.

 رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی وابسته به هیچ نهاد دولتی نیست

در این مراسم که با حضور مهندس علیرضا شاهمیرزایی ، عضو شورای حقیقی فضای مجازی و حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) و تعدادی از فعالان فضای سایبر در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد،‌ حسین یکتا، فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) گفت: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی وابسته به هیچ نهاد دولتی نیست و برای دوره‌های آتی قرارگاه به عنوان نهاد غیر دولتی از نمایشگاه پشتیبانی خواهد داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه، تنها ۱۰ درصد از فعالان انقلابی و حزب‌اللهی آمده بودند و از سال‌های بعد، قطعاً شاهد تعداد بیشتری از فعالان خواهیم بود. حزب‌الله سایبر، انجمن بازی‌سازان به عنوان نهادهای مردمی زیرساخت‌های خوبی را در نمایشگاه فراهم کرده بودند.

وی تصریح کرد: هدف در این نمایشگاه این بود که افرادی که حقیقت جنگ نرم را درک کرده‌اند به این پادگان بیاوریم و آموزش را برای عملیات آغاز کنیم. این موضوع از سازمان‌های دولتی منفک است و قرار شده این نمایشگاه و گردهمایی هرساله به صورت مستقل برپا شود.

یکتا افزود: هر چند اعتبارات‌مان محدود باشد اما کار زیاد داریم و باید خودمان را برای کارهای بزرگ آماده کنیم. باید دور هم جمع شویم و درمرحله اول به محتوای فعالیت‌هایمان در فضای سایبر توجه کنیم. در دوره اول برگزاری نمایشگاه، کیفیت را چندان در نظر نگرفتیم و بیشتر هدف‌مان گردهم آمدن فعالان انقلابی بود.

سبک‌مان در تولید محصولات دیجیتال، اسلامی نیست

در این مراسم همچنین، مهندس علیرضا شاه میرزایی ، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: هر اندازه در تولید نرم‌افزار و فعالیت‌های سایبری اسلامی‌تر باشیم، نتیجه کارمان بهتر خواهد بود. سبک‌مان در تولید محصولات، اسلامی نیست.

 وی افزود: در فضای مجازی باید همدلی‌ها را افزایش داد و تعاملات میان گروه‌ها، شرکت‌ها و فعالان بیشتر شود. مقداری مسیر پیچیده است و راه باید روشن‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا در فضای مجازی باید بی‌نیاز از حمایت‌های دولتی باشد و مستقل باید برایش برنامه‌ریزی کرد. وظیفه دولت تنها کمک است و فضای مجازی، عرصه‌ این نیست که بودجه‌اش کم شود بلکه این حوزه بهترین فضا برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال است و حتی می‌توان در اقتصاد کلان در این حوزه برنامه‌ریزی کرد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: متأسفانه زیرساخت‌های کشور در راستای رساندن اینترنت و سایت‌های خارجی به مردم است در حالی که هیچ توجهی به سرویس داخلی ندارند. بسیاری از کشورها برای تبادل ترافیک داخلی شرکت‌ها به صورت رایگان زیرساخت‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهند در حالی که در جمهوری اسلامی چنین نهادی نداریم که سرویس رایگان را در اختیار شرکت‌های داخلی قرار دهد.

وی تصریح کرد: مرکز تبادل ترافیک داده در کشور نداریم که این موضوع سبب تأسف است. چرا نباید میزبانی سایت‌های داخلی کشور را داشته باشیم. شاهد سرمایه‌گذاری زیادی هستیم اما معماری به گونه‌ای است که شرکت‌های زیرساخت از خارج برای داخل سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شاه‌میرزایی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری درباره شوراع‌عالی فضای مجازی تأکید کرد: در محتوای داخلی هنوز نگاه اسلامی نداریم و باید این حرکت اصلاح شود و شاهد صادرکننده محصولات و محتوای اسلامی به دنیا باشیم.

بنابر این گزارش، «سراج» با حمایت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی و حزب الله سایبر در شش بخش اصلی و چند بخش فرعی و با حضور گروه ها و سازمان های مردم‌نهاد در قالب ۲۵۰ غرفه محصولات نرم افزاری و رسانه ای با موضوع انقلاب اسلامی از ۲۵ بهمن لغایت سوم اسفند در مصلای تهران برپا بود.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول