برترین وبلاگ‌نویسان تهران معرفی شدند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از همشهری انلاین، در مراسم تقدیر از برترین وبلاگ‌نویسان جشنواره «شکوفا»، 30 نفر  معرفی و با اهدای جوایزی تقدیر شدند.

جشنواره شکوفا که مخفف «شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات» است شامل هفت جشنواره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات شامل روباتیک، بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگ‌نویسی، رسانه‌های دیجیتال، مهارت‌های رایانه‌ای، طراحان گرافیک و برنامه‌نویسی موبایل است که از مهر‌ماه امسال توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حال برگزاری است.

طی این جشنواره در تمام محلات 374 گانه تهران هفت کانون تخصصی فناوری اطلاعات تشکیل شده و در هر یک از موضوعات، جشنواره‌ای نیز برگزار شده است. در مراسم روز گذشته که با حضور صدها تن از شهروندان تهرانی برگزار شد دبیران علمی جشنواره شکوفا، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران و مقاماتی از شهرداری منطقه یک تهران حضور داشتند.

به‌گفته دبیر علمی این جشنواره در حال حاضر هشت میلیون وبلاگ فارسی در کشور ثبت شده است که در بدبینانه‌ترین برآوردها 10درصد یعنی 800هزار وبلاگ فعال به شمار می‌روند و ایرانی‌ها رتبه دهم وبلاگ‌های فارسی جهان را دارا هستند. وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی شکوفا، ارتقای مهارت‌های شهروندان در حوزه فضای سایبر و اینترنت و آمادگی آنها برای ورود به پروسه شهر الکترونیک تهران است.

وی گفت: فضای وب فارسی نیز در اشغال وبلاگ‌های فارسی است و موتورهای جست‌وجوی اینترنتی برای هر جست‌وجوی کلمات فارسی، بیش از 70درصد یافته‌های خود را از میان محتوای وبلاگ‌های فارسی ارائه می‌دهند.

دکتر کاوه تیمورنژاد مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: با اتمام نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی تهران، فعالیت کانون‌های وبلاگ‌نویسی تهران که در همه محلات کلانشهر تهران شکل گرفته ادامه می‌یابد.

وی افزود: شهرداری تهران از توسعه مهارت‌های الکترونیک شهروندان حمایت می‌کند چرا که معتقد است امروزه دیدگاه‌های شهروندان از طریق محیط‌های سایبری منتشر و منتقل می‌شود.

در این مراسم دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران نیز اظهار داشت: تغییرات تکنولوژیک در دنیا با شدت فراوانی در حال رخ دادن است و ما چاره‌ای جز استفاده درست و مفید از این فناوری‌ها و آموزش آسیب‌های آنها برای نسل جوان نداریم.

وی افزود: سیاست مقابله با فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای رو به رشد جامعه امروز ما باشد بنابراین باید به طرفی حرکت کنیم که بتوانیم از ظرفیت‌های این فناوری‌ها برای اداره هر چه بهتر امور جامعه و به‌ویژه در حوزه مسائل مدیریت شهری استفاده کنیم.

در پایان این مراسم جوایزی به برترین وبلاگ‌نویسان شهر تهران در 10رشته تقدیم شد.

براساس این گزارش برترین وبلاگ‌نویسان شهر تهران به این ترتیب اعلام شدند: رقیه ابوالقاسمی، محسن فینی‌زاده، مانی رضوی‌زاده، مهران رفیعی، امیرپارسا ناظمی، سالی صالحی، لطف‌الله علیپور، صمصام احمدی، سعید رهنما و سمانه غفاری جاهد. در این مراسم همچنین از رتبه‌های برتر جشنواره شکوفا در منطقه یک تهران در هفت رشته مختلف تقدیر شد.

گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره شکوفا روز 16اسفند‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول