پرونده «ستار بهشتی»، منتظر اقدام قوه قضاییه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، هرچند کمیسیون امنیت ملی مجلس، با ارائه گزارشی به مجلس ابعاد پرونده فوت ستار بهشتی را به اطلاع افکار عمومی رساند، اما وکیل خانواده ستار بهشتی، با بیان اینکه این پرونده هنوز در حال رسیدگی از سوی مقامات قضایی است، گفته است: با وجود اینکه قرار بوده تا آخر بهمن ماه این پرونده به دادگاه برود ولی تاکنون به دادگاه ارسال نشده است.

وی همچنین با انتقاد از عدم رسیدگی به اين پرونده، می‌افزاید: من به دفتر شعبه دادسرای امور جنایی مراجعه کردم اما مدیر دفتر این شعبه نیز از وضعیت این پرونده ابراز بی‌اطلاعی کرد.

این در حالی است که مهدی دواتگری، مسئول پیگیری پرونده ستار بهشتی در مجلس می‌گوید: کار مجلس تمام است. وظیفه مجلس این است که ابعاد قضیه را برای افکار عمومی آشکار کند اما در گزارش نهایی مجلس هیچ حکمی ارایه نکرده چرا که من سال ها قاضی بوده‌ام و حالا نماینده مردم هستم و به همین دلیل بهتر از هر فرد دیگری می‌دانم که رأی نهایی درباره دلایل فوت ستار بهشتی بر عهده قاضی پرونده او خواهد بود.

وی تأکید می‌کند: نه تنها نمایندگان مجلس که حتی دادستان و رییس قوه قضاییه نیز نمی توانند در این زمینه اظهارنظر کنند اما خوشبختانه آنچه در گزارش آمده به اندازه کافی شفاف است.

مصاحبه چندی پیش علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي، با باشگاه خبرنگاران جوان، انگیزه‌ای بود تا مجدداً توجه خبرنگاران به سرنوشت این پرونده قضایی جلب شود.

وی در رابطه با گزارش فوت ستار بهشتی گفته است: این گزارش پرونده مرگ ستار بهشتی ۲ بار در کمیسیون قرائت شد و ترس و نگرانی از شرایط زندان علت مرگ او بود چون براساس گزارش رسمی پزشکی قانون ضرب و شتم منتهی به مرگ ایشان وجود نداشت.

بروجردی تأکید می‌کند: به شهادت وزارت امور خارجه نتيجه اين گزارش در عرصه بين‌المللي هم بسيار تاثيرگذار بوده است چرا که قرائت اين گزارش باعث شد تا رئيس پليس فتاي تهران تغيير پيدا کند و قرائت اين گزارش مانند آب سرد به آتشي بود که دشمن طراحي کرده بود ولي به نظر بنده مسئله خاتمه پيدا کرد.

بنابر این گزارش، مرحوم ستار بهشتی کارگر و وبلاگ‌نویس 35 ساله، در آبان ماه ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی» توسط پلیس فتا دستگیر و پس از چند روز در زندان جان داد.

پس از این اتفاق کمیسیون امنیت ملی مجلس، مسئول پیگیری این پرونده شد، با پایان تحقیقات این کمیسیون، گزارش دلایل فوت ستار بهشتی در صحن علنی مجلس قرائت شد؛ اکنون باید منتظر بود تا دادگاه و قاضی چه حکمی در مورد این پرونده صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول