انجمن وبلاگ‌نویسان حج تشکیل شد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از رسا، حجت الاسلام روزبه برکت رضایی، مدیر اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری از تشکیل انجمن وبلاگ نویسان حج و عتبات از سوی پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت خبر داد و گفت: حج میثاق میان بنده و پروردگار و از بزرگ ترین فریضه های الهی است که در آن هر دو جنبه فردی و اجتماعی به شکلی نمایان گنجانیده شده است.

وی افزود: ترویج این آیین و عبادت بزرگ که سبب گرایش هرچه بیشتر مسلمانان جهان و به ویژه جوانان ایران می شود، از اولویت ها و دغدغه های مهم فعالیت های فرهنگی در کشور است. افزون بر استفاده از شیوه های سنتی تبلیغ و توسعه فرهنگ حج و زیارت، استفاده از شیوه های مدرن و به روز نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ به خصوص که جوانان امروز، با رسانه های جدید ارتباط تنگاتنگی دارند و درک زبان حاکم برای جامعه جوان ایرانی، به موفقیت بیشتر این مهم کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام برکت رضایی تصریح کرد: در میان رسانه های جدید و موفق در میان جامعه جوان ایرانی، وبلاگ جایگاه ویژه ای دارد و در مناسبات مختلف اجتماعی جایگاه و تأثیر خود را به اثبات رسانده است. از طرف دیگر، سرعت انتشار و گسترش محتوا به واسطه این رسانه و کم هزینه بودن آن، آن را تبدیل به یک رسانه منحصر به فرد و فراگیر کرده است.

وبلاگ نویسی تا کنون توانسته در عرصه های دیگری نظیر مهدویت، فعالیت های قرآنی، فعالیت های علمی و آموزشی و فعالیت های متنوع دیگر نقشی تأثیرگذار را ایفاء کند؛ ظرفیتی که به خوبی در فضای حج بیت الله الحرام و زیارت عتبات عالیات وجود دارد.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ حج و زیارت کربلای معلی، تولید محتوای دینی و اسلامی در محیط رسانه های دیجیتالی و اینترنت، تشویق و ترغیب وبلاگ نویسان و فعالان اینترنتی به فعالیت در حوزه ی حج، گسترش فرهنگ عبادت و زیارت در عرصه رسانه ای و اینترنتی، معرفی استعدادها و فعالان گمنام رسانه ای کشور در زمینه ی عبادت و زیارت اهل بیت علیهم السلام و تقویت پویایی جامعه ی رسانه ای و اینترنتی در ایام برگزاری مراسم عبادی اجتماعی حج را از اهداف تشکیل این انجمن برشمرد.

مدیر اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری درباره شرایط و شیوه عضویت در این انجمن گفت: تمامی کارگزاران اجرایی حج و زیارت، مدیران کاروان ها و آژانس های زیارتی، روحانیون کاروان ها، دانشجویان، طلاب، جوانان و نوجوانان، اعم از برادر و خواهر که دارای وبلاگ، در حوزه حج و عتبات عالیات هستند می توانند در این انجمن نام نویسی کنند.

وی با بیان این که تاکنون 200 وبلاگ در سامانه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری به ثبت رسیده است، افزود: این وبلاگ‌ها در شش گروه روحانیون، مداحان، مدیران کاروان، عوامل، کاروان‌های خارج از کشور و دانشجویان تقسیم بندی شده است.

حجت الاسلام برکت رضایی در پایان افزود: همه کسانی که دارای وبلاگ با موضوع حج و زیارت هستند و حتی کسانی که موضوع وبلاگ آن‌ها، زیارت سایر عتبه مقدسه همچون کربلای معلی، نجف اشرف، مشهد مقدس ، سوریه و …. باشد می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

شایان ذکر است، علاقه مندان برای نام نویسی در انجمن وبلاگ نویسان حج می توانند  به سایت بعثه مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول