صاحبان مشاغل اطلاعاتشان را در فیس‌بوک افشا نکنند

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، کامپیوترورلد گزارش داد: وزارت امنیت داخلی امریکا هشدار داده‌است که هکرهای اینترنتی و جانیان آنلاین در کمین نشسته‌اند تا با دسترسی به اطلاعات اطلاعات شخصی و کاری کاربران از آنها سوءاستفاده کنند و به افراد و مؤسسات ضررهای مادی و معنوی وارد کنند.

بیشترین تلاش برای سوءاستفاده از این اطلاعات از سوی طراحان حملات فیشینگ صورت می‌گیرد. این افراد با گشت و گذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشهوری مانند فیس‌بوک اطلاعات افراد و شرکت ها را جمع آوری کرده و از آنها برای ارسال ایمیل های جعلی که به ظاهر از طرف همان افراد و شرکت‌ها ارسال شده سوءاستفاده می‌کنند.

معمولا گیرندگان این نوع ایمیل ها وقتی پیام‌هایی حاوی اطلاعات دقیق دریافت می‌کنند، به آنها اعتماد کرده و اطلاعات شخصی خود را در صورت درخواست افشا می‌کنند. این فرایند معمولا برای خالی کردن حساب‌های بانکی یا کارت اعتباری افراد به کار می‌رود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌گوید 11 شرکت مهم بخش انرژی در آمریکا در اکتبر گذشته به همین شیوه هدف حملات پیچیده فیشینگ قرار گرفتند و اطلاعات ذی قیمتی از آنها سرقت شد. اطلاعات لازم برای اجرای این حملات که شامل اسامی افراد، آدرس های ایمیل و وابستگی های سازمانی و … افراد بوده از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب در دسترس عموم است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داده که تداوم بی احتیاطی در این زمینه، باعث می‌شود امکان سوءاستفاده برای هکرها و جانیان اینترنتی کماکان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول