«عزم معلم، خلق حماسه» ویژه فرهنگیان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبرگزاری دانشجو، سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان، چهارمین دوره مسابقات وبلاگ‌نویسی را با عنوان «عزم معلم، خلق حماسه» ویژه فرهنگیان برگزار می‌کند.

از جمله موضوعات ارائه شده برای این مسابقه، می‌توان به معلم حماسه‌ساز، ویژگی‌ها و وظایف، فرصت‌ها و تهدیدات موجود در آموزش و پرورش در خلق حماسه‌ و نقش تفکر فاطمی در خلق حماسه اشاره کرد.

شروع‌ ثبت‌نام و درج محتوا از تاریخ ۱۲ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد‌ماه سال جاری اعلام شده است. فرهنگیان علاقه‌مند پس از ایجاد وبلاگ در سامانه‌های وبلاگ‌نویسی فارسی می‌توانند در سایت ندای قلم ثبت‌نام کنند.

پدیدآورندگان وبلاگ، می‌­توانند به صورت گروه‌های دو نفره در این مسابقه شرکت کرده و یک‌ نفر را به عنوان نماینده وبلاگ معرفی کنند. هر فرد فقط می‌تواند یک وبلاگ در مسابقه شرکت دهد‌.

خاطرنشان می‌شود، مطالعه و تکمیل دقیق فرم ثبت‌نام ضروری است و مشخصات فردی پدیدآورندگان وبلاگ باید در محل مناسبی از وبلاگ درج شود. همچنین علاقه‌مندان باید وبلاگ خود را در رابطه با موضوع مورد نظر مسابقه تهیه کنند و یا در صورت داشتن وبلاگ با موضوعات مسابقه به روز شده باشد.

انتهای پیام /.

  • فریبا خانی

    معلمی شغل نیست ، معلمی عشق است . اگر به عنوان شغل انتخابش کرده‌ای ، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد شهید رجائی
    رابطه دانش آموز با معلّم یک رابطه باطنی و معنوی است دانش آموز و یا دانشجو معلّم را شخصیتی محترم و ممتاز می داند که او را در بزرگ شدن و به استقلال و آزادی رسیدن، و به عضویت رسمی جامعه در آمدن کمک و مساعدت می نماید معلّم با روح و جان دانش آموز و یا دانشجو سروکار دارد و به همین جهت بعنوان یک الگوی محبوب و مطاع پذیرفته می شود . دانش آموز اگر چه قبلا در محیط خانواده علوم و اطلاعات فراوانی را کسب کرده رفتارهایی را آموخته و به اموری عادت کرده و تا حدودی شخصیت او شکل گرفته است ولی هنوز شکل ثابت به خود نگرفته و تا حد زیادی قابل انعطاف و تغییر می باشد. کودک و نوجوان در این سنین از محیط خانواده خارج می شود و بطور رسمی در اجتماعی جدید یعنی مدرسه و یا دانشگاه پذیرفته می شود
    متوليان فرهنگي كه ساليان سال توانستند از فرهنگ جمهوري اسلامي ايران پاسداري كنند، توجه داشته باشند اين فرهنگ زماني در بين جوانان و نوجوانان كشور نهادينه مي‌شود كه فرهنگ ايثار و استقامت كه برگرفته از آموزه‌هاي ائمه معصومين (ع) است و در هشت سال دفاع مقدس تمام قد به ظهور رسيد، را به مخاطبان خويش ارائه كنند چرا كه دشمن در كمين نشسته تا قلب و روح جوانان اين كشور را با مفاهيمي همچون مدگرايي و تخريب چهره دين و مكتب مسخر خويش كرده و آنها را از امر خداپرستي به هوس‌راني و پوچ‌گرايي سوق دهد.
    معلمی شغلی است که مسئولیت های زیادی دارد و اگر کسی آن را انتخاب کرد باید مسئولیتش نیز بپذیرد و نمی توان از مسئولیت های آن شانه خالی کرد.
    نمی شود یک معلم در مدرسه به دانش آموزان در مورد حجاب و پوشش اسلامی درس بدهد و در بیرون از مدرسه خود آنها را رعایت نکند چراکه دانش آموزی که دبیر خود را در اجتماع و جشن های مختلف با آزادی کامل و بدون رعایت پوشش اسلامی می بیند دیگر نمی تواند حرف های او را در مورد حجاب بپذیرد و مسئولیت این بی توجهی به حجاب متوجه آن معلم خواهد بود.
    معلم نمی تواند در بیرون از مدرسه هر نوع لباسی که دوست داشت بپوشد چراکه اگر می خواست اینکار را انجام دهد نباید این شغل را انتخاب می کرد.
    همانطور که یک معلم وظیفه شناس در فردای قیامت در عالی ترین رتبه قرار خواهد داشت و شغلش همچون انبیا محسوب خواهد شد در مقابل نیز اگر معلمی به وظایفش درست عمل نکند مسئولیت سنگینی خواهد داشت و فردای قیامت باید پاسخگو باشد.
    چه بسا که صدها دانش آموز به خاطر حرکت یک معلم متدین بشوند و یا بلعکس بی دین و از اینرو این شغل دارای اهمیت فراوانی است که باید به آن دقت نمود
    معلمان با آموزش نسل جوان مي توانند نقش ويژه اي در شكل گيري حماسه سياسي و حماسه اقتصادي داشته باشند.
    نقش معلمان در تربيت نيروي انساني نوجوان و جوان كشور جايگاه ويژه اي است انتظار مي رود معلمان در عرصه هاي مختلف در تربيت دانش آموزان، حماسه آفريني كنند.
    حماسه آفريني نيازمند تلاش شبانه روزي و مجاهدت است, اگر مي خواهيم اين حماسه شكل بگيرد، معلمان امسال نبايد زمان را از دست بدهند و فرصت هاي پيش رو را جدي بگيرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول