توییتر اهمیت فاصله جغرافیایی را از بین برده‌است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سیتنا، نتایج یک پژوهش تازه‌ در دانشگاه ایلینوز آمریکا می‌گوید که استفاده از شبکه‌ی اجتماعی توییتر فاصله‌ها را از بین برده و باعث احوال‌پرسی و نزدیکی بیشتر دوستان با یکدیگر می‌شود. این نتیجه برخلاف باورهای رایج است که استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی را باعث دوری و آسیب به ارتباط‌های اجتماعی افراد می‌داند.

این پژوهشگران بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون توییت از ۷۰ میلیون کاربر از سراسر جهان را برای یک ماه بررسی و تحلیل کرده‌اند. این تحقیق می‌گوید به طور متوسط کاربران تويیت‌هایی از کاربران دیگر را بازنشر می‌دهند که با آن‌ها حدود ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارند.

این تحقیق می‌گوید به طور میانگین اکثر کاربران تويیت‌های کاربرانی را منتشر می‌کنند که در کشور آن‌ها زندگی نمی‌کنند و به نوشته‌های کاربران در جغرافیای دورتر، علاقه‌مندی بیشتری نشان می‌دهند. بنا به این پژوهش کاربران با فاصله جغرافیایی بسیار طولانی از یکدیگر، پیغام‌های شخصی بیشتری نیز به یکدیگر ارسال می‌کنند.

این تحقیق محتوای تويیت‌های ۷۰ میلیون کاربر را بررسی نکرده و تمرکز این تحقیق شیوه‌های ارتباط و بازنشر و پاسخگویی کاربران به یکدیگر را بدون توجه به محتوا در نظر داشته است.

این تحقیق که در نشریه‌ی آنلاین «ماندی فرست» منتشر شده است، می‌گوید که به طور متوسط ۸۵ درصد کاربران توییتر بیش از آن‌که تولیدکننده محتوای توییت خود باشند، توییت‌های ۱۵ درصد تولیدکننده را بازنشر می‌دهند و یا درباره آن توییت می‌کنند.

بر اساس این تحقیق، جاکارتا و نیویورک دو کلان‌شهری‌ هستند که بیش از سایر شهرهای جهان نقطه اولیه انتشار توییت بودند.

شبکه‌ی اجتماعی توییتر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که برای کسب اخبار مورد استفاده قرار می‎گیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول