نفوذ اینترنت اطلاعات افراد را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از همشهری آن‌لاین، روز جمعه (۲۷ اردیبهشت) جولیان آسانژ که از طریق ویدئو کنفرانس از دانشگاه جمهوری اروگوئه سخن می‌گفت تاکید کرد وابستگی آمریکای لاتین به سخت‌افزارها و کنترل ترافیک تماس‌ها از سوی واشنگتن یکی از منابع آسیب‌پذیری این کشورها به شمار می‌رود که با رصد این ارتباط‌ها از سوی آژانس‌های جاسوسی امریکا از جمله سازمان سیا، آژانس امنیت ملی و اف بی آی مواجهند.

موسس ویکی‌‌لیکس با اشاره به محبوبیت روز افزون شبکه‌های اجتماعی و خدمات پیشنهادی شرکت‌هایی نظیر گوگل گفت کشورهای امریکای لاتین ندانسته پروفایل شهروندان خود را در سامانه‌های کامپیوتری قرار می‌دهند که در کنترل سرورهای بی‌شمار موجود در ایالت کالیفرنیای امریکا قرار دارند. این پروفایل‌ها از سوی گوگل، فیس‌بوک، یاهو و سایرین کنترل می‌شود.

آسانژ افزود : سازوکارهایی برای کنترل این پروفایل‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم به صورت قانونی و یا سایر اشکال وجود دارد که از طریق آژانس‌های جاسوسی در امریکا و سازمان‌های جنبی صورت می‌گیرد.

وی افزود :نفوذ اینترنت در همه جنبه‌های جامعه که جایگزین روش‌‍‌های سنتی ارتباط از طریق پست و تلفن و حتی تعامل فیزیکی بین افراد شده است از طریق خطوط مخابراتی اطلاعاتی درباره اغلب انسان‌ها را در اختیار امریکا قرار داده است.

آسانژ با بیان اینکه دولت امریکا در تبعیت از قوانین خود در ردگیری این خطوط (تلفن) حتی برای جاسوسی از شهروندان خود نیز تردید و نگرانی نشان نمی‌دهد، تاکید کرد: در امریکا قوانینی برای جلوگیری از جاسوسی واشنگتن از شهروندان کشورهای خارجی وجود ندارد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول