شبکه ملی اطلاعات عملياتی می‌شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، علی حکیم جوادی، معاون وزیر ارتباطات، با بیان این مطلب اظهار کرد: این تلاش‌ها در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات عملیاتی می شود.
وی افزود: شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای کاملا داخلی است که امکان اتصال به شبکه‌های جهانی را دارد و همه شبکه‌های موجود در کشور تکمیل کننده این شبکه خواهد بود.
او با اشاره به گزارش‌هایی که از سوی مراجع معتبر جهانی منتشر می‌شود تصریح کرد: در این گزارش‌ها، ICT یکی از مهمترین ابزارها برای عملی شدن تعهدات دولتها معرفی شده است.
وی خاطر نشان کرد: خاصیت یکپارچه‌سازی اطلاعات، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت ارایه خدمات از جمله مزیت‌های بهره‌گیری از ارتباطات و فناوری اطلاعات است که مورد تاکید این سازمان‌ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس برخی مدل‌های طراحی شده از سوی این دستگاه‌ها، در آینده بنگاه‌های اقتصادی ظرفیتهای خود را از طریق امکانات دولتی یکپارچه می کنند و بیشترین نقش در اختیار بخش خصوصی خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات گفت: بر اساس این مدل‌ها، دولت‌ها نقش هماهنگ کننده را خواهند داشت به گونه‌ای که به عنوان واسطه، سرویس‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که شبکه ملی اطلاعات تنها مختص کشور ما نیست، اظهار کرد: کشور کویت نیز شبکه‌ای با مدل شبکه ملی اطلاعات کشورمان به منظور انتقال منابع داخلی در درون کشور کویت طراحی و پیاده کرده است.
وی ادامه داد: کشور برزیل یکی دیگر از این کشورها است که یک شبکه اطلاعات در حوزه سلامت الکترونیکی خرد به دلیل اهمیت بالای مباحث امنیتی در این حوزه پیاده سازی کرده است.
علی حکیم جوادی با بیان این مطلب که شبکه ملی اطلاعات نیز در کشور ما در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات و انتقال اطلاعات داخلی درون شبکه‌ای امن و پایدار پیاده سازی می‌شود تصریح کرد: این شبکه از دو بخش عمومی و اختصاصی تشکیل شده که در بخش اختصاصی شاهد شبکه‌های دستگاهی نظیر شبکه شباب، مالیات، گمرک و غیره هستیم.
بر اساس اطلاعات سایت سازمان فناوری اطلاعات ایران وی ادامه داد: بر اساس قانون باید تمام دستگاه های دولتی به این شبکه متصل شوند که تاکنون دستاوردهای زیادی محقق شده و در مرحله بعدی، اشتراک گذاری اطلاعات میان دستگاه‌ها عملیاتی خواهد شد.
وی تاکید کرد: در همین راستا به منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این شبکه، ایجاد مراکز داده استانی، انتقال میزبانی سایت‌ها به داخل و استفاده از فناوری نوین پیگیری و اجرایی می‌شود.
انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول