پسورد دو مرحله‌ای، اینبار برای لینکداین

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» اخیرا وب سایت‌هایی مانند توییتر با داشتن میلیون‌ها عضو ، برای بالا بردن امنیت اطلاعات کاربران خود، دست به دو مرحله ای کردن تاییدیه امنیتی زده، و حالا کمپانی LinkedIn نیز به این جمع پیوسته است.

کاربران این سایت که به طور تخصصی برای کاریابی و بهره مندی از تخصص های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، از این پس می توانند در صورت تمایل در دو مرحله حساب های کاربریشان را تایید کنند. این سیستم در صورتی عمل می کند که تلاش برای ورود به حساب کاربری LinkedIn از طریق یک وسیله جدید و ناشناخته صورت بگیرد.

شبکه های اجتماعی اخیرا مورد هدف ارتش های سایبری قرار گرفته و ایجاد چنین سیستم امنیتی را برای هک نشدن بکار بسته اند.

شبکه های بزرگی مانند فیس بوک و گوگل که روی کلود سوئیچ کرده اند ، از قبل تدابیر خاصی را برای ورود کاربران ایجاد کرده اند.

حملات اخیر به سایتهایی مانند توییتر و یا آسوشیتدپرس با 250 هزار کاربر در ابتدای امسال، باعث شد تا امنیت شبکه های اجتماعی-خبری زیر سوال رفته و کارشناسان امنیتی به فکر چاره بیفتند.

در قالب این سیستم هر کاربر برای ورود به سایت باید از کدی استفاده کند که از طریق سیستم پیامک ارسال می شود. سیستم یاد شده پیش از این برای سایت توییتر هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

کارشناسان امنیتی معتقدند از آنجا که دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری معمولا از طریق رایانه های جدید و ناشناس صورت می گیرد این سیستم می تواند تا حدی جلوی حملات هکری را بگیرد.

کاربران LinkedIn می توانند با مراجعه به بخش تنظیمات این سایت قابلیت یاد شده را فعال کرده و هر بار برای ورود از طریق وسیله ای ناشناس کد ارسالی از طریق سیستم پیامک را وارد نمایند. بررسی‌های LinkedIn  نشان می‌دهد که تاکنون کلمات عبور هزاران نفر از کاربران این سایت از سوی هکرها و به خصوص هکرهای روس به سرقت رفته است.

انتهای پیام /.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول